PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Poznań: innowacyjna aplikacja pomoże pasażerom

  • JS    27 czerwca 2018 - 22:31
Poznań: innowacyjna aplikacja pomoże pasażerom
Aplikacja jest całkowicie przystosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących (fot. UM Poznań)

Poznańskie MPK przygotowało nowatorską aplikację. Dzięki niej każdy może sprawdzić, o której - w czasie rzeczywistym - odjeżdża autobus, gdzie aktualnie są utrudnienia na drodze i jakie zmiany czekają komunikację miejską. Aplikacja jest w pełni przystosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.




Aplikacja "myMPK"  działa już od jesieni ubiegłego roku. Dzięki niej użytkownicy smartfonów w każdym miejscu i o każdej porze mogą sprawdzić, jak dojechać komunikacją miejską w konkretne miejsce Poznania i czy autobusy i tramwaje przyjadą na czas. Od środy (27 czerwca) aplikacja jest też całkowicie dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.

"myMPK" ma 8 zakładek. Pierwsza z nich - "O MPK" zawiera najważniejsze informacje o miejskiej spółce. Kolejna, "Wydarzenia", informuje o tym, co dzieje się w MPK. Wchodząc w trzecią - "Zdarzenia komunikacyjne" - pasażer dowie się wszystkiego o sytuacjach, które powodują nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Pod hasłem "Remonty i utrudnienia" znajdziemy dane dotyczące wszelkich planowanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, a w zakładce "Turystyka"  - informacje o liniach turystycznych i kolejce Maltance. Zakładka "Wirtualny monitor" pokaże informacje o rzeczywistym czasie odjazdu autobusu lub tramwaju z przystanku.

Jest też funkcja, która pozwoli wyrazić użytkownikom aplikacji opinie na temat komunikacji miejskiej. Znajdziemy ją w zakładce "Sonda". Jeśli to nie wystarczy, dostępna jest również zakładka "Kontakt".

- Aplikacja powstała, by ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej wszystkim poznaniakom, w tym również osobom niewidomym i niedowidzącym - mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. - Dla pasażerów najważniejsza jest dokładna informacja dotycząca przyjazdu autobusów i tramwajów. Niestety nie możemy przewidzieć zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki. Aplikacja pozwoli nam dotrzeć do mieszkańców miasta również z informacją o takich wydarzeniach. Od dziś aplikacja jest dostępna również dla pasażerów niewidomych i niedowidzących, bo jednym z naszych priorytetów jest ułatwienie podróży ludziom niepełnosprawnym

Przy tworzeniu aplikacji MPK współpracowało z firmą SIGMEO. "myMPK" działa na smartfonach opartych na Androidzie, wkrótce dostępna będzie również w wersji na iPhone'y. Można ją pobrać z serwisu GooglePlay: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.piotrkostecki.mpk

Krótki film pokazujący, jak korzystać z aplikacji, będzie wyświetlany w autobusach i tramwajach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • szlak GŁÓWNY !, 2018-06-28 07:17:39

    NIESTETY, żadna aplikacja nie pomoże w likwidacji białych plam komunikacyjnych, około 35% obszaru naszej Ojczyzny jest pozbawiona jakiejkolwiek komunikacji, tam nie docierają ani pociągi ani autobusy - a to całe zło dzieje się z przyczyn fatalnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, regionalny...m, drogowym, a zanosi się sądząc po projekcie UD126, z dnia 16.2018 byłoby jeszcze gorze,gdyż transport zbiorowy praktycznie mógłby istnieć tylko między miastami powiatowymi i między miastami powiatowymi, a miastem wojewódzki  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.