PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Poznań: Kiedy przyjedzie autobus? Pasażerowie sprawdzą to w telefonie

  • PAP/AT    12 marca 2019 - 11:34

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Poznaniu, dzięki specjalnym naklejkom umieszczanym na przystankach, będą mogą szybko sprawdzić smartfonem, kiedy nadjedzie ich autobus czy tramwaj. W mieście rusza pilotaż nowego rozwiązania.




Rozwiązanie wykorzystuje technologię NFC (Near Field Communication, co oznacza komunikację bliskiego zasięgu). Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu poinformował, że na stu przystankach komunikacji miejskiej zawieszane są specjalne naklejki z tagami NFC.

Wystarczy posiadać smartfona z modułem NFC oraz z aktywnym dostępem do Internetu, zbliżyć urządzenie do naklejki z tagiem, aby zobaczyć, za ile minut przyjadą pojazdy linii obsługujących dany przystanek. Do pozyskania informacji nie jest konieczne instalowanie żadnych dodatkowych aplikacji.

Jeśli pilotaż przejdzie pomyślnie, nowe rozwiązanie będzie kolejnym sposobem na szybki dostęp do informacji pasażerskiej w stolicy Wielkopolski.

Obecnie na stronie internetowej www.peka.poznan.pl działa Wirtualny Monitor, dzięki któremu każdy może sprawdzić za ile minut pojazd konkretnej linii przyjedzie na wskazany przystanek. Na przystankach w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej zainstalowano dotąd ponad 120 tablic informacji pasażerskiej, podających czas do przyjazdu najbliższych tramwajów i autobusów.

"Pilotażowe rozwiązanie oparte o NFC jest rozwiązaniem prostym do obsługi, bezpiecznym, a jednocześnie stanowi promil kosztu nowej tablicy informacji pasażerskiej. Chcemy sprawdzić, czy nasi pasażerowie będą chętnie korzystać z tego rozwiązania, dlatego wprowadzamy je pilotażowo. Jeśli uzyska pozytywne opinie rozważymy, czy zastosować je także na innych przystankach" - powiedział zastępca dyrektora ZTM ds. technicznych Daniel Wawrzyniak.

Test będzie przeprowadzany na przystankach wyposażonych w wiaty z gablotami na obszarze Naramowic, Winograd oraz w centrum miasta na przystankach tramwajowych na odcinkach, gdzie obecnie nie ma tablic informacji pasażerskiej. To m.in. rejon ronda Śródka, ronda Rataje i Dolnego Tarasu Rataj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.