PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Prawie 300 tysięcy złotych kary dla Nextbike od Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu

  • Michał Wroński    12 czerwca 2019 - 14:40
Prawie 300 tysięcy złotych kary dla Nextbike od Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu
Rower miejski w stolicy Wielkopolski pojawił się wiosną 2012 roku (fot. ZTM Poznań)

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu nałożył 299 tysięcy złotych kary na firmę Nextbike, operatora Poznańskiego Roweru Miejskiego. Na tyle ZTM wycenił uchybienia w działaniu systemu. Karę nałożył zresztą już nie pierwszy raz.




  • Poznański Rower Miejski w marcu przeszedł dużą rozbudowę, ale jego funkcjonowanie pozostawia wiele do życzenia. Operator systemu już dwa razy został upomniany karami na łączną wartość prawie 380 tys. złotych.
  • Kary umowne zostały nałożone za niedziałające lub wadliwie działające oprogramowanie, niezapewnienie wymaganej liczby sprawnych rowerów, przekroczenie czasu wymiany lub naprawy uszkodzonego roweru oraz za nieterminowe rozpatrywanie skarg i wniosków użytkowników – wyjaśnia ZTM.
  • ZTM podkreśla równocześnie, że kary nie rozwiązują problemu. Priorytetową kwestią pozostaje jak najszybsze eliminowanie usterek.

Rower miejski w stolicy Wielkopolski pojawił się wiosną 2012 roku. W kolejnych latach system regularnie rozbudowywany i na początku marca 2019 roku liczył sobie 113 stacji i ok. 1200 rowerów. Z końcem marca system przeszedł istotną zmianę – pojawiło się w nim 475 rowerów 4. Generacji (w tym 30 rowerów elektrycznych). To tzw. pojazdy bezstacyjne - można je wypożyczyć i oddać na jednej ze 112 stref (część stref znajduje się w pobliżu dotychczas działających stacji, ale blisko 1/3 ulokowanych zostało w miejscach, gdzie wcześniej roweru nie było.

- ZTM przez cały czas czyni starania, aby cały system w jak największym stopniu spełniał oczekiwania użytkowników i tego samego oczekuje – zgodnie z zapisami umowy – od operatora – informuje na swej stronie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu. Jak dodaje, w trakcie prowadzonej przez siebie weryfikacji sprawnego działania systemu korzysta z systemu raportowego oraz z usług firmy kontrolującej, która w terenie sprawdza m.in. dostępność i sprawność rowerów, poprawność działania aplikacji, terminali, blokad rowerów i klawiatury numerycznej.

Weryfikacja ta nie przebiegła jednak pozytywnie dla operatora, gdyż w czerwcu wystawiona została „nota księgowa” opiewająca na 299 tys. zł.

- Kary umowne zostały nałożone za niedziałające lub wadliwie działające oprogramowanie, niezapewnienie wymaganej liczby sprawnych rowerów, przekroczenie czasu wymiany lub naprawy uszkodzonego roweru oraz – w największym stopniu - za nieterminowe rozpatrywanie skarg i wniosków użytkowników – wyjaśnia ZTM. Przypomina zarazem, że to kolejne kary umowne nałożone na operatora systemu - wcześniej wystawiono mu notę księgową na kwotę 80 tys. zł za niedostarczenie w terminie systemu raportowego.

Czytaj: Ile kierowcy powinni płacić za parking? Dyskusja zaczyna się od 7 złotych

- Podkreślenia wymaga jednak, że priorytetową kwestią pozostaje jak najszybsze eliminowanie usterek, tak żeby użytkownicy mogli korzystać ze sprawnego i przyjaznego systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego – stwierdza ZTM. I właśnie dlatego we wtorek (11 czerwca) przedstawiciele ZTM spotkali się z przedstawicielami Operatora, by omówić problemy zgłaszane przez użytkowników rowerów miejskich oraz obserwowane przez ZTM, a także wypracować możliwości ich rozwiązania.

- Dyskutowano przede wszystkim kwestie trwałości baterii rowerów PRM 4G, problemów związanych z ich zwrotem oraz jakością obsługi infolinii. Przedstawiciele Nextbike zapewnili, że dołożą wszelkich starań, aby w możliwie krótkim czasie poprawić obecną sytuację – informuje poznański ZTM.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.