PARTNER PORTALU
  • BGK

Projekt Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Konsultacje na finiszu

  • Michał Wroński    12 grudnia 2018 - 21:25
Projekt Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Konsultacje na finiszu
Dojrzałość przyszłego układu krajowej infrastruktury transportowej będzie wyrażała się w istnieniu wysokiej jakości połączeń drogowych i kolejowych- czytamy w projekcie Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. (fot. mat. PKP Intercity)

Jeszcze tylko do 14 grudnia Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej przyjmuje uwagi do przedstawionego przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej projektu Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r.




  • Strategia Rozwoju Transportu wyznacza najważniejsze kierunki rozwoju transportu w Polsce.
  • Konieczność przeprowadzenia zmian w obowiązującej strategii jest konsekwencją przyjęcia przez rząd strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz planowanych zmian w „systemie zarządzania rozwojem kraju”.
  • Głównym celem Strategii jest zwiększenie dostępności transportowej przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego.

Projekt dokumentu umieszczony został na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury (publikujemy go u nas w dziale "multimedia"). To właśnie ten resort wystosował do IGKM prośbę o zachęcenie swych członków do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych projektu Strategii.

Strategia Rozwoju Transportu jest średniookresowym dokumentem planistycznym, który wyznacza najważniejsze kierunki rozwoju transportu w Polsce. Strategia dotyczy wszystkich sektorów transportu: drogowego, kolejowego, lotniczego, morskiego, wodnego śródlądowego, miejskiego i intermodalnego.

Jak tłumaczy w wystosowanym piśmie Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury konieczność przeprowadzenia zmian w obowiązującej Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 (z perspektywą do 2030) jest konsekwencją przyjęcia przez rząd Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz planowanych zmian w „systemie zarządzania rozwojem kraju”.

Jak można przeczytać w projekcie strategii jej głównym celem zwiększenie dostępności transportowej przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa uczestników ruchu i efektywności sektora transportowego, poprzez tworzenie „spójnego, zrównoważonego, innowacyjnego i przyjaznego użytkownikowi systemu transportowego w wymiarze krajowym, europejskim i globalnym”. By tak się stało konieczne jest - jak ocenia resort - spełnienie sześciu tzw. kierunków interwencji. Wśród nich wskazuje się m.in. poprawę sposobu organizacji i zarządzania systemem transportowym, zmiany w indywidualnej i zbiorowej mobilności, a także polepszenie efektywności wykorzystania publicznych środków na przedsięwzięcia transportowe.

- Dojrzałość przyszłego układu krajowej infrastruktury transportowej będzie wyrażała się w istnieniu wysokiej jakości połączeń drogowych i kolejowych, uzupełniających je śródlądowych dróg wodnych, regularnych połączeń lotniczych o dużej częstotliwości, zwiększeniu dostępności do portów morskich (zarówno od strony lądu, jak i morza), a także budowie systemów ładowania/tankowania pojazdów niskoemisyjnych oraz otwartości na wdrożenie pojazdów autonomicznych, a także inne innowacyjne systemy transportu i przystosowania potrzebnej dla nich infrastruktury - czytamy w projekcie.

Jak stwierdzono w dalszej części dokumentu osiągnięcie celu rozwoju systemu transportowego w kraju wymaga, aby w pierwszej kolejności rozwijać w sposób zrównoważony powiązania infrastrukturalne w układzie krajowym i europejskim głównych ośrodków miejskich, tj. 18 ośrodków wojewódzkich (18 miast wojewódzkich, w tym dwie pary stolic w województwach kujawsko-pomorskim i lubuskim).

Czytaj: Carsharing i rowery miejskie w transporcie publicznym. Potrzebne opłaty za wjazd do miast?



Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.