PARTNER PORTALU
  • BGK

Przedstawiciele Veolii: powodem awarii na ul. Powsińskiej – punktowa korozja rurociągu

  • PAP    13 grudnia 2019 - 13:56

Powodem awarii na ul. Powsińskiej była punktowa korozja rurociągu, która nastąpiła przy skraju drogi na skutek długotrwałego przenikania wody z solą – poinformowali w piątek przedstawiciele spółki Veolia, zapewniając jednocześnie, że reszta rurociągu jest w b. dobrym stanie.




Zgłoszenie o awarii ciepłowniczej na ul. Powsińskiej na warszawskim Mokotowie wpłynęło do straży pożarnej w środę około godz. 9.45. Nastąpił wyciek z rury ciepłowniczej z gorącą wodą, przez co wytworzyło się dużo pary wodnej. Na miejscu powstała wyrwa w ziemi i rozlewisko o długości około 600 m, w którym utknęło około 200 samochodów. Strażacy otrzymywali też zgłoszenia o zalanych piwnicach i garażach. Część mieszkańców miasta nie miała ciepłej wody i ogrzewania.

Na piątkowej konferencji z udziałem przedstawicieli Veolii szef tamtejszego sztabu kryzysowego Jakub Patalas poinformował, że awaria nastąpiła na magistralnym rurociągu. "Była to bardzo poważna awaria z punktu widzenia zarządzania systemem ciepłowniczych, gdyż nastąpiła na magistralnym rurociągu, który transportuje bardzo duże ilości wody, stąd tak spektakularne, można powiedzieć, efekty tej awarii" - podkreślał Patalas.

Jak mówił, uszkodzeniu uległ rurociąg o średnicy jednego metra, a ilość wody, która z niego wypłynęła, to aż 25 tys. metrów sześciennych. Odpowiada to 10 basenom olimpijskim.

Jako wstępny powód awarii wskazano punktową korozję rurociągu. "Nasze wstępne oględziny wskazują na to, że w dużej mierze mieliśmy do czynienia z tzw. korozją miejscową, która nastąpiła w dolnej części rurociągu. Rurociąg w tym miejscu charakterystycznie przebiegał przez skraj jezdni z pasem zielonym, najprawdopodobniej w tym miejscu dochodziło do przesiąków wody gruntowej, opadowej wraz z solą, którą posypywane są ulice" - mówił Patalas. Zapewniono przy tym, że reszta rurociągu jest w b. dobrym stanie.

Przedstawiciele spółki poinformowali jednocześnie, że najpóźniej w sobotę na miejscu zdarzenia swoje prace powinni zacząć drogowcy, tak, by ruch przebiegał bezproblemowo od niedzieli lub poniedziałku rano.

Przedstawiając harmonogram działania w następstwie awarii, rzeczniczka spółki Aleksandra Żurada poinformowała, że informacja o awarii dotarła do Veolii o godz. 9.30, a już o godz. 9.45 pierwsze służby dotarły na miejsce. Do godz. 11.30 udało się zabezpieczyć miejsce awarii i wydzielić obszar, w którym ona wstąpiła. O godz. 17 w środę ciepło docierało do pięciu warszawskich dzielnic, a o godz. 21 - do dziesięciu.

O godz. 2 w nocy ze środy na czwartek wszystkie dzielnice miały przywrócone dostawy ciepła oprócz mieszkańców 97 budynków zlokalizowanych najbliżej miejsca awarii. Wczoraj wieczorem bez ogrzewania pozostawało jeszcze 17 budynków, natomiast w piątek o godz. 6 był to tylko jeden budynek handlowy. Jak przekazali przedstawiciele spółki, przywrócenie ciepła planowane jest na wieczór.

Patalas podkreślił, że spółka dokłada wszelkich starań w tym, by sieć była w jak najlepszym stanie technicznym. "Na dzień dzisiejszy jesteśmy na etapie wdrażania systemu zdalnego odczytu sieci preizolowanej, czyli w niedługim czasie będziemy w stanie monitorować praktycznie każdy fragment sieci w technologii preizolowanej - to jest ta nowsza technologia stosowana w ciepłociągach" - podkreślił Patalas, dodając, że ta sieć, która uległa awarii, była wykonana w technologii tradycyjnej. Jak dodał, w systemie Veolii obecnie preizolowane jest ponad 60 proc. sieci. Ponadto każda nowa i wymieniana sieć powstaje właśnie w takim systemie.

Pytana o ocenę kosztów awarii Żurada podkreśliła, że jeszcze jest za wcześnie, by o tym mówić. Zapewniła przy tym, że spółka jest gotowa do tego, by rozmawiać ze wszystkimi poszkodowanymi. Jako przykład wymieniła jedną z rodzin zamieszkujących przy ul. Powsińskiej. "Tutaj od początku od wystąpienia awarii jesteśmy w stałym kontakcie i pomagamy. Nasze służby wypompowały wodę z piwnicy naszym sprzętem, zaoferowaliśmy wynajęcie mieszkania, natomiast dowiedzieliśmy się, że akurat nie ma takiej potrzeby. W tej chwili osuszamy cały dom" - mówiła. Osoby, które zostały poszkodowane przez awarię, powinny skontaktować się z Veolią pod ogólnym numerem spółki.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.