PARTNER PORTALU
  • BGK

Przystanki z alarmem stanęły w Płocku

  • pap    17 października 2014 - 09:14
Przystanki z alarmem stanęły w Płocku

Komunikacja Miejska w Płocku w ramach projektu poprawy funkcjonowania systemu transportu publicznego zamontowała 20 nowoczesnych wiat przystankowych z elektronicznymi tablicami informacyjnymi i system alarmowym, uruchamianym przyciskiem w sytuacji zagrożenia.




Przyciski alarmu, które umożliwiają pasażerom oraz przechodniom bezpośrednie połączenie i rozmowę z dyżurnym centrum monitoringu, to w przypadku przystanków autobusowych pierwsze tego typu rozwiązanie w kraju - poinformowała PAP Anna Kicińska, rzeczniczka płockiej KM.

Jak wyjaśniła, nowe wiaty przystankowe zostały zlokalizowane w miejscach, gdzie - jak wynika z danych spółki - najwięcej pasażerów korzysta z komunikacji miejskiej. Zakup i montaż wiat to część większego projektu, którego wartość wyniosła ponad 10,48 mln zł przy dofinansowaniu ze środków unijnych w wysokości ponad 7,37 mln zł.

Czytaj: Darmowa komunikacja. Czy się opłaca?

"Nowe wiaty przystankowe wyposażone są w monitoring i tablice z dynamiczną informacją pasażerską, przedstawiającą rzeczywisty czas przyjazdu autobusu. Zamontowane w wiatach przyciski alarmowe to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce
" - powiedziała PAP Kicińska.

Elektroniczne tablice wyświetlają m.in. aktualną datę oraz czas, informacje o przyjeździe 6 najbliższych autobusów na dany przystanek, informują także o planowanych zmianach rozkładu jazdy oraz o ważnych wydarzeniach w mieście. "Przy ośmiu przystankach dwustronne tablice typu LED zamontowano na stojących w pobliżu słupach, natomiast na dwunastu przystankach tablice typu LCD są wmontowane w wiaty od wewnątrz" - dodała Kicińska.

 Czytaj też: Kuszą wyborców bezpłatną komunikacją w miastach

W ramach projektu poprawy funkcjonowania systemu transportu publicznego w Płocku zakupiono również 7 nowych autobusów przystosowanych do potrzeb niepełnosprawnych, w tym z miejscem dla osób na wózku inwalidzkim, a także nowoczesny samochód techniczny, służący do naprawy lub holowania pojazdów płockiej komunikacji miejskiej w czasie awarii.

W połowie roku płocka KM zakończyła inny, trzyletni program poprawy systemu transportu publicznego o wartości 21,7 mln zł, z czego ponad 9,7 mln zł pochodziło z dofinansowania unijnego i budżetu państwa. Ze środków tych zakupiono m.in. 15 nowych autobusów i wprowadzono we wszystkich pojazdach biletomaty.

Uruchomiono także elektroniczny system dyspozytorski, który pozwala na bieżące śledzenie trasy i czasu przejazdu autobusu oraz bezpośrednią łączność z kierowcami.

Wcześniej płocka KM wprowadziła system informacji dźwiękowej dla osób niewidomych, który uruchamiany jest za pomocą automatycznego pilota - osoba niewidoma, stojąca na przystanku autobusowym po aktywowaniu pilota słyszy numer nadjeżdżającego autobusu i trasę jego przejazdu. Dotychczas przekazano ok. 50 takich pilotów.

KM Płock to spółka działająca od 1998 r. W spółce 100 proc. udziałów ma gmina Płock. Według jej danych systematycznie wzrasta liczba pasażerów korzystających w tym mieście z autobusów komunikacji miejskiej - w 2010 r. było to ponad 16,5 mln osób, a na koniec 2013 r. już ponad 19,8 mln osób.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.