PARTNER PORTALU
  • BGK

Radom, ceny biletów: "Komunikacja miejska musi być smart''

  • AW/Radomnews.pl    4 listopada 2016 - 10:22
Radom, ceny biletów: "Komunikacja miejska musi być smart''
Do tej pory Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu wydał ponad 39,6 tys. kart miejskich (fot.mzdik.pl)

• Od stycznia w Radomiu obowiązywać będą nowe rodzaje i ceny biletów w komunikacji miejskiej.
• Uchwała, której projekt jest już gotowy, ma zachęcać też mieszkańców do korzystania z Radomskiej Karty Miejskiej.





Na ostatniej sesji Rady Miejskiej prezydent Radomia Radosław Witkowski przedstawi projekt uchwały dotyczący ustalenia cen i opłat za usługi przewozowe osób w autobusach komunikacji miejskiej.

- Zmiany w taryfie opłat, nowe produkty w komunikacji publicznej są przede wszystkim spowodowane chęcią, aby nasza komunikacja publiczna była jak najtańsza. Kolejnym powodem jest zachęcenie mieszkańców Radomia do tego, żeby jeszcze częściej korzystali z komunikacji miejskiej - tłumaczy włodarz miasta.

Do dotychczasowej oferty wprowadzony zostanie papierowy bilet jednogodzinny (normalny - 3,80 zł, ulgowy - 1,90 zł), obniżona zostanie także cena jednorazowego biletu z e-portmonetki z 2,80 zł do 2,40 zł (ulgowy: ze 1,40 zł do 1,20 zł).

Magistrat zapowiada również wprowadzenie nowych biletów okresowych na wszystkie linie, które będą dostępne dla posiadaczy Radomskiej Karty Miejskiej. Będą to:

- bilet szkolny roczny - ważny od 1 września do 30 czerwca, który będzie kosztował 300 zł (z Kartą Rodzina Plus jego cena będzie jeszcze niższa - 240 zł),

- bilet szkolny semestralny - ważny od 1 września do 31 stycznia lub od 1 lutego do 30 czerwca, który będzie kosztował 160 zł (z Kartą Rodzina Plus - 130 zł),

- bilet roczny dla posiadaczy Radomskiej Karty Seniora, którego koszt wyniesie 100 zł.

Czytaj też: Miasto obniża ceny biletów. I to jak

Cena karnetu 10-cio przejazdowego wzrośnie - z 24 zł do 28 zł. Jak zaznacza wiceprezydent Konrad Frysztak jest to działanie celowe, które ma zachęcić radomian do wyrobienia Radomskiej Karty Miejskiej.

- Wprowadzając nowe funkcje na karcie chcemy mobilizować i motywować mieszkańców do tego, aby wyrabiali sobie kartę miejską. To nic nie kosztuje - zachęca wiceprezydent.

Do tej pory Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wydał 39 633 kart miejskich. W najbliższym czasie będzie ona również udogodnieniem dla osób, które będą korzystały z roweru miejskiego oraz parkingów - za jej pomogą będzie można płacić za te usługi.

Kolejną dobrą informacją dla radomian będą dni, w których z komunikacji miejskiej wszyscy będą mogli korzystać za darmo - będzie to Dzień bez Samochodu obchodzony we wrześniu oraz Dzień Wszystkich Świętych.

Wiceprezydent Konrad Frysztak zapowiedział również, że do projektu budżetu miasta na przyszły rok została wpisana kwota w wysokości 200 tysięcy zł, która zostanie przeznaczona na przeprowadzenie audytu w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji. - Chcemy po latach zlecić i zamówić kompleksowy audyt komunikacji miejskiej. Chcemy poznać okiem specjalistów z zewnątrz jak powinien wyglądać m.in. linii autobusowych i przystanków - mówi.

- Radom musi być smart i komunikacja miejska też musi być smart. Mam wrażenie, że dokonujemy kolejnych dobrych zmian w komunikacji publicznej - stwierdza prezydent Witkowski.

Zmiany cen biletów i nowe produkty zaczną obowiązywać 1 stycznia 2017 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.