PARTNER PORTALU
  • BGK

Radom wprowadził dynamiczną informację pasażerską

  • PAP    2 października 2014 - 18:33
Radom wprowadził dynamiczną informację pasażerską

8,8 mln zł kosztowało wprowadzenie w Radomiu tzw. systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej. Radomianie mogą korzystać z kart z zakodowanymi biletami, biletomatów oraz tablic świetlnych informujących o czasie przyjazdu autobusu.




W ramach projektu we wszystkich 185 autobusach komunikacji miejskiej zamontowano ponad pół tysiąca dwusystemowych kasowników pozwalających na kasowanie biletów papierowych i odczytywanie danych z kart miejskich.

"W autobusach pojawiły się także tablice świetlne informujące pasażerów o przebiegu trasy, zapowiedzi głosowe przystanków oraz nowe komputery pokładowe wraz z urządzeniami GPS" - poinformował  na konferencji prasowej podsumowującej projekt dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Kamil Tkaczyk.

Jak wyjaśnił, informacje o lokalizacji wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej są w czasie rzeczywistym przesyłane do serwera w systemie nadzoru ruchu, skąd trafiają do tablic świetlnych umieszczonych na 44 najważniejszych przystankach. "Dzięki temu pasażerowie są na bieżąco informowani o faktycznym czasie przyjazdu poszczególnych autobusów" - dodaje Tkaczyk.

Do końca roku powstanie też portal internetowy, dzięki któremu pasażerowie będą mogli śledzić przejazd autobusu i zaplanować podróż komunikacją miejską.

Czytaj też: Radom wprowadza System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej 

Na części przystanków w mieście stanęły także biletomaty. "Będzie w nich można kupować papierowe bilety jednorazowe i dobowe, ale także zakodować na kartach elektroniczne bilety okresowe" - zapowiedział szef MZDiK.

Nowością są także karty miejskie, które będą wydawane od połowy października, a zaczną funkcjonować od listopada.

Na razie karta miejska służyć będzie jedynie jako elektroniczny nośnik dla biletów. Nieco później będzie można się nią posługiwać także jak elektroniczną portmonetką i płacić przy jej użyciu za pojedyncze przejazdy autobusami.

W przyszłym roku karta zastąpi bilety parkingowe w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. MZDiK chce także współpracować z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego. Chodzi o to, by licznie pracujący w stolicy radomianie mogli posługiwać się radomską kartą miejską, korzystając z warszawskich i mazowieckich środków transportu.

Wprowadzenie w Radomiu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej kosztowało przeszło 8,8 mln zł; było możliwe dzięki unijnemu dofinansowaniu projektu w wysokości 85 proc. kosztów, czyli przeszło 6 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Wałbrzyszanir, 2014-10-03 09:25:34

    Wałbrzych ma to już od dawna, po prostu sprawdźcie. Od dawna interaktywne DIPy na przystankach.



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.