PARTNER PORTALU

Rafał Weber: są powody do optymizmu, jeśli chodzi o walkę z wykluczeniem transportowym

  • Tomasz Jakubowski    13 listopada 2019 - 17:00
Rafał Weber: są powody do optymizmu, jeśli chodzi o walkę z wykluczeniem transportowym
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber (Fot. Tomasz Jakubowski/PTWP)

Linii autobusowych musi być jak najwięcej. Chcemy, by pojawiła się stała komunikacja między małymi miastami a powiatowymi, bo widzimy, że tu jest największa potrzeba i takie linie są najczęściej powoływane przez samorządy, bo służą one najlepiej lokalnym społecznościom- powiedział serwisowi PortalSamorzadowy.pl wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Właśnie ruszył kolejny nabór na dofinansowanie deficytowych autobusowych linii lokalnych.




  • Ustawa o "Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej" weszła w życie na początku lipca 2019 roku.
  • 13 listopada ruszył nabór wniosków o dofinansowanie przywracania linii w 2020 roku.
  • Na przyszły rok do dyspozycji samorządów będzie 800 mln zł.
  • Nabór będzie trwał od 13 do 29 listopada, ogłoszenie wyników odbędzie się w dniach 16-20 grudnia tego roku 

    Jak poinformował na środowej konferencji wiceminister Rafał Weber, w 2019 r. samorządy złożyły 294 wnioski o dofinansowanie 1500 linii, na obszarze 943 gmin zamieszkanych przez 13 mln 670 tys. osób. Gdy w lipcu 2019 roku fundusz ruszał, dysponował kwotą wynoszącą 300 mln zł. W 2020 roku będzie to 800 mln zł.

    W ramach dwóch przeprowadzonych do tej pory naborów wniosków o dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej wpłynęły łącznie 294 wnioski o dofinansowanie dla uruchomienia 1500 linii komunikacyjnych. Łączna liczba wozokilometrów linii objętych dofinansowaniem wynosi 17 243 199, a kwota wykorzystanych środków z funduszu wyniosła 17 mln 94,5 tys. zł.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

REKLAMA




×
KOMENTARZE (34)

  • nie wiem+nie powiem, 2020-01-06 13:18:12

    wydaje się, że mogłoby być coś na rzeczy, skoro już jakiś czas temu Najwyższa Izba Kontroli wystąpiła do premiera o zmianę art. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym , zakazującego przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) 1370/2007 jako alternatywy dla wypłacania rekompensat p...rzewożnikom , na zapis umożliwiający organizatorom przyznawanie takiego prawa. Dlaczego więc PiS nie zastosował się do wniosku NIK-u, skoro przecież umożliwienie przyznawania takiego prawa nie byłoby obowiązkowe, a jedynie dawałoby możliwość zorganizowania pozamiejskiego autobusowego ptz bez wydawania pieniędzy samorządowych na ten cel - organizatorzy , którzy koniecznie chcieliby organizować pozamiejski transport autobusowy tylko za pieniądze publiczne, mogliby nadal tak robić ? DLACZEGO PiS , utrzymuje ten tuskowy przepis , niedopuszczający naszych Polskich organizatorów do głównego narzędzia dopuszczonego przez UE i stosowanego w wielu państwach członkowskich ? ? ?  rozwiń
  • niestety., 2019-12-30 10:03:25

    jakoś , niestety nie mogę zauważyć żadnej nadziej na poprawę dostępności osób wykluczonych transportowo do regionalnej komunikacji autobusowej , gdyż tuskowe przepisy wydają się być nie do wzruszenia przez PiS , bo już to projektowanie nowelizacji ustawy o ptz UD 126 trwa ze 4 lata i niestety końca... nie widać, bo przedstawione przepisy w zasadzie niczego nie zmieniłyby, czyli zgodnie z zasadą "trzeba zmienić wszystko , aby wszystko zostało jak jest".  rozwiń
  • KLEPISKO ?, 2019-12-01 08:22:31

    JAKOŚĆ POLSKICH PRZEPISÓW DROGOWYCH : jak wynikałoby z wyjaśnień pani przyjmującej zgłoszenia do Straży Miejskiej, polskie przepisy nie pozwalają właściwym służbom na podjęcie interwencji w stosunku do samochodów zaparkowanych na terenie celowo zaprojektowanych i zbudowanych za pieniądze publiczne z...ieleńcach (trawnikach), znajdujących się w pasie drogowym drogi publicznej ( np. w mieście wojewódzkim) , w sytuacji kiedy takie auta stoją całkowicie na fragmencie trawnika już aktualnie nie posiadającego żadnej zieleni, gdyż została wyjeżdżona samochodami (np. w okresie zima-wiosna). Jak powszechnie wiadomo taki grunt nie bedzie w stanie zazielenić się jeżeli ciągle będzie tratowany kołami manewrujących samochodów , natomiast bez żadnego trudu zazieleniłby się "samoczynnie" , czyli bez orki i siewu, gdyby przestał być codziennie deptany kołami parkujących na nim samochodów . DLACZEGO W POLSCE MUSIAŁYBY BYĆ SZKODLIWE POLAKOM PRZEPISY PRAWNE ? - przecież nie chodzi tylko o estetykę naszych miast, ale przecież to ZIELEŃ PRZERABIA CO2 na TLEN konieczny ludziom do oddychania.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!