PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Rekord regionalnych kolei

  • Tomasz Klyta    22 stycznia 2020 - 12:46
Rekord regionalnych kolei
W 2019 r. Koleje Dolnośląskie po raz pierwszy w historii przewoziły ponad 1 mln pasażerów każdego miesiąca(fot. wikipedia.org/Marcin Szala - praca własna)

Koleje Dolnośląskie podsumowały 2019 r. Jak przekazał przewoźnik, z jego usług skorzystało prawie 14,1 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 2,4 mln w porównaniu do roku 2018. Wynik Kolei Dolnośląskich wpisuje się w ogólną tendencję wzrostu liczby osób, korzystających z pociągów.




  • - Wiedzieliśmy, że dzięki uruchomieniu nowych połączeń to będzie rekordowy rok – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
  • W 2019 r. przewoźnik po raz pierwszy miał w każdym miesiącu ponad 1 mln pasażerów.
  • Urząd Transportu Kolejowego zauważa, że od kilku lat widać rosnącą popularność kolei w Polsce.

Jak wyliczył przewoźnik, obecny wzrost pasażerów Kolei Dolnośląski jest większy niż ich liczba w całym 2012 roku, czyli czwartym roku prowadzenia przewozów. To także pierwszy rok w historii spółki kiedy z jej usług w każdym z miesięcy skorzystało ponad milion pasażerów. Rekordowy był październik, kiedy to Koleje Dolnośląskie przewiozły prawie 1,4 mln pasażerów. Był to najlepszy wynik w jedenastoletniej historii dolnośląskiego przewoźnika.

- Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe, gdyby nie doskonała współpraca z samorządem województwa dolnośląskiego, który przejmuje i remontuje kolejne linie kolejowe. Tak było m.in. w przypadku połączenia do Bielawy, do której kolej wróciła po ponad 40 latach. – dodaje Stawikowski – To stwarza nam szansę dotarcia do nowych pasażerów.

Tylko w 2019 roku Koleje Dolnośląskie uruchomiły 4 nowe połączenia. W marcu pociągi dolnośląskiego przewoźnika zaczęły kursować do Krotoszyna przez Milicz. W czerwcu uruchomione zostały połączenia do Lubina. Natomiast wraz z grudniowym rozkładem jazdy pasażerowie mogli skorzystać z bezpośrednich pociągów do Bielawy i Głogowa. Dzięki temu ostatniemu, po niemal 15 latach połączone koleją pasażerską zostało całe Zagłębie Miedziowe, druga największa aglomeracja Dolnego Śląska. Uruchomienie nowych połączeń pozwoliło na dostęp do transportu kolejowego 300 tys. mieszkańców województwa dolnośląskiego. 

- Dostrzegamy ogromny potencjał w rozwoju nowo uruchomionych połączeń. Pociągi do Bielawy i Głogowa pojawiły się w rozkładzie dopiero 15 grudnia, dlatego ich przełożenie na wyniki przewozowe spółki tak naprawdę dostrzeżemy dopiero w tym roku – zakończył Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. 

Wzrost nie tylko na Dolnym Śląsku

Wynikiem lepszym, choć nie tak dynamicznym wzrostem liczby pasażerów może się też pochwalić inny przewoźnik regionalny - Koleje Śląskie. W 2019 r. spółka przewiozła ponad 20 mln pasażerów, przy 18,2 mln w roku 2018. Wzrost może być jeszcze większy, bo o ile w 2019 r. śląski przewoźnik przejechał swoimi pociągami 7,4 mln km, to plany na kolejne 12 miesięcy to już 8,2 mln km.

Na wzrost liczby pasażerów kolei, zwraca uwagę także Urząd Transportu Kolejowego. Z danych wynika, że tylko w pierwszej połowie 2019 r., z usług polskich przewoźników kolejowych skorzystało ponad 160 mln pasażerów. Choć nie ma jeszcze danych za cały 2019 r., wynik z 2018 r., czyli 310 mln pozwala przypuszczać, że przez ostatnie 12 miesięcy także nastąpił wzrost.

Wciąż to jednak daleko od wyniku, jaki polscy przewoźnicy osiągnęli w roku 2000. Wtedy z usług pasażerskich skorzystało 360 mln pasażerów. Od roku 2003 aż do roku 2017 nie udało się nawet zbliżyć do poziomu 300 mln pasażerów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.