Partner portalu

Rynek sharingowy w czasie i po pandemii

Branża sharingowa wyszła obronną ręką z pandemicznego kryzysu, choć nie każdy jej segment zaliczy minione miesiące do udanych. Najbardziej ucierpiały rowery miejskie, dynamiczne wzrosty zanotowali z kolei operatorzy hulajnóg. Z niezłym wynikiem zakończyły ubiegły rok elektryczne skutery – takie wnioski płyną z lektury raportu, jaki na temat mikromobilności w Polsce przedstawiło stowarzyszenie Mobilne Miasto.
  • Polski rynek rowerów miejskich stoi obecnie przed podwójnym wyzwaniem – operatorzy liczą na urealnione, wyższe ceny, ale możliwości finansowe miast są tu ograniczeniem.
  • Pod koniec sezonu 2020 sharingowe e-hulajnogi niemal się zrównały ze współdzielonymi rowerami pod względem liczby oferowanych pojazdów, choć działają na rynku zaledwie ok. 2 lat, podczas gdy rowery miejskie mają już w Polsce ponad 12-letnią historię.
  • Autorzy raportu spodziewają się zwiększenia aktywności miast w kształtowaniu mikromobilności, ale też pojawienia się w Polsce kolejnych firm z branży – w tym graczy działających na paneuropejską skalę.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!