PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Rządowy program rozwoju sieci lotnisk zostanie zastąpiony. Kiedy poznamy szczegóły?

  • pap/mg    11 czerwca 2019 - 19:16
Rządowy program rozwoju sieci lotnisk zostanie zastąpiony. Kiedy poznamy szczegóły?
W perspektywie kilkunastu lat na polskim rynku można spodziewać się dużego wzrostu ruchu - mówił wiceminister infrastruktury (fot. Pixabay)

Do 2020 r. ma być opracowany dokument dot. rządowej polityki rozwoju sieci lotnisk z uwzględnieniem Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild. Dodał, że we wtorek (11 czerwca) w tej sprawie odbyło się spotkanie m.in. z przedstawicielami lotnisk.




  • W sprawie rządowej polityki w zakresie rozwoju sieci lotnisk spotkali się we wtorek w Warszawie przedstawiciele m.in. lotnisk regionalnych, Lotniska Chopina, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury i CPK.
  • Pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wilk zauważył, że w związku z m.in. dodatkową przepustowością - właśnie w postaci CPK - przez najbliższe kilkanaście lat możemy obserwować wzrost ruchu lotniczego.
  • W tym roku CPK planuje wskazać doradcę strategiczno-technicznego, czyli międzynarodowy podmiot z doświadczeniem inwestycyjnym w zakresie projektowania, budowy i zarządzania portami przesiadkowymi oraz zlecić plan generalny Portu Lotniczego Solidarność, czyli tzw. masterplan.

W komunikacie przesłanym przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wskazano, że dynamiczny rozwój ruchu lotniczego w Polsce i planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego niosą ze sobą konieczność wypracowania nowych założeń oraz podejścia do polityki lotniczej, w tym w zakresie dotyczącym sieci lotnisk. Przypomniano, że ostatni rządowy dokument dotyczący tego obszaru - czyli "Program rozwoju sieci lotnisk i urządzeń naziemnych" - został przyjęty uchwałą Rady Ministrów 8 maja 2007 r.. W tym czasie, w ciągu 12 lat został częściowo zrealizowany, a w pozostałym zakresie zdążył się zdezaktualizować.

- Decyzja o budowie CPK została już podjęta, jest realizowana i określa ramy polityki lotniczej. Z tego powodu istniejący Program rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych wymaga zastąpienia nowym dokumentem. To od przedstawicieli środowiska zależy przedstawienie wspólnego stanowiska co do zakresu, roli i metodologii, którą powinniśmy się kierować w pracach nad tymi fragmentami polityki lotniczej, które będą dotyczyć rozwoju sieci lotnisk - powiedział cytowany w komunikacie pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.

Czytaj też: Mieszkańcy Mazowsza podzieleni w sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego

Jak zauważył, w perspektywie kilkunastu lat na polskim rynku można spodziewać się dużego wzrostu ruchu, związanego m.in. z dodatkową przepustowością w postaci CPK.

- Budowa dużego portu przesiadkowego w danym kraju nie musi wcale wiązać się ze zmianą proporcji udziału w ruchu lotniczym. W tym kontekście budowa CPK może być dla lotnisk regionalnych szansą, a nie zagrożeniem - tłumaczył Wild.

W sprawie rządowej polityki w zakresie rozwoju sieci lotnisk spotkali się we wtorek w Warszawie przedstawiciele m.in. lotnisk regionalnych, Lotniska Chopina, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury i CPK. Inicjatorami spotkania byli przedstawiciele środowiska lotniczego, w tym Związek Regionalnych Portów Lotniczych zrzeszający lotniska odpowiadające za 60 proc. ruchu lotniczego w Polsce.

- Spółka CPK podjęła się organizacji pierwszego z serii warsztatów. Uczestnicy rozmawiali o aspektach tworzenia polityki lotnictwa, jej zakresie, horyzoncie czasowym i metodyce, ale też m.in. o niedostatkach infrastruktury lotniczej w centralnej Polsce, niskiej przepustowości infrastruktury i ograniczeniach środowiskowych - czytamy w komunikacie.

Według prezesa Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze i dyrektora Lotniska Chopina w Warszawie Mariusza Szpikowskiego, rozwój portów regionalnych w ostatnich latach może cieszyć, nie zawsze jednak szedł on w parze z ich dodatnimi wynikami finansowymi.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • też fachowiec, 2019-06-13 10:11:20

    Wild ze Szpikowskim plus kolesie go napiszą . Jedna wielka bardzo kosztowna ściema - prawnik i fiolog i historycy go napiszą .
  • piaskiem po oczach, 2019-06-12 11:19:44

    Wciskanie kitu Oczywiście że chodzi o pieniądze w ten sposób granice stref parkowania zostaną przesunięte dalej na obrzeża miasta oczywiste że tam także będzie pobierać się opłaty odpowiednio wyższe, w ten sposób można całą Polskę zestrefować i ciągnąć opłaty.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.