Ile miasta dopłacają do roweru miejskiego?

Niektóre systemy nie wrócą w sezonie 2023, ponieważ koszt był zbyt duży, a zainteresowanie zbyt małe (Fot. Poznański Rower Miejski Facebook)
Ostatni sezon funkcjonowania rowerów miejskich w większości miast był lepszy od wcześniejszego pod względem zainteresowania, ale wyższe były też dopłaty - wynika z raportu Portalu Samorządowego.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Liczba wypożyczeń w poprzednim sezonie na ogół była wyższa niż rok wcześniej, ale już niekoniecznie sięgała rekordowych poziomów sprzed pandemii. Ale były wyjątki, jak np. Stalowa Wola, Toruń, Wrocław czy Ciechanów.
- Stosunek ponoszonych kosztów do poziomu zainteresowania ofertą okazał się na dłuższą metę nie do udźwignięcia m.in. w Kaliszu i Poznaniu, gdzie po sezonie 2022 zrezygnowano z roweru miejskiego.
- Najwięcej w ubiegłym roku dopłacały do jednego wypożyczenia Słupsk, Kędzierzyn-Koźle i Katowice, najmniej zaś Wrocław i Warszawa.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE2