Partnerzy portalu

Samorządy hamują z wymianą autobusów na elektryczne. Te liczby mówią same za siebie

Elektryki stanowią obecnie tylko 6,5 proc. taboru komunikacji miejskiej w Polsce. Policzyliśmy, ile trzeba wydać na wymianę pozostałych. - Elektryfikacja nie zawsze ma sens ekonomiczny, a także ekologiczny - zaznacza prof. Robert Tomanek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Gdyby wszystkie nieelektryczne autobusy komunikacji miejskiej wymienić na zeroemisyjne, trzeba by na to wygospodarować ponad 30 mld zł. A dochodzą jeszcze koszty infrastruktury ładowania.
  • - W większych miastach tempo wymiany taboru jest bardzo przyzwoite - mówi Jacek Mizak z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. - Ostatnio miasta w mniejszym stopniu interesują się zakupami taboru elektrycznego, natomiast większe nadzieje pokładają w pojazdach wodorowych - zwraca z kolei uwagę prof. Robert Tomanek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Chociaż miasta regularnie unowocześniają swoją flotę, to niekoniecznie chcą dążyć do całkowitej elektryfikacji. - Wrocław jest miastem pełnym wiaduktów i to niskich. W efekcie tylko 30 proc. tras linii autobusowych nadaje się do wpuszczenia na nie wysokich z założenia autobusów elektrycznych. Wcale nie mamy wrażenia, że są one dobrym rozwiązaniem - mówi Tomasz Sikora z UM Wrocławia.
  • O elektromobilności będziemy dyskutować podczas panelu pn. "Zrównoważona mobilność miejska", przewidzianego w ramach XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2023 r.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE3

  • Racjonalista 2023-03-22 17:07:12
    Dzisiaj w Gliwicach np stada autobusów jeżdżą do godz 23.00 . Wiem coś na ten temat bo pracuje w tej branży. Od godz 20.00 do 23.00 w autobusach tych jeździ po parę osób. Tylko te obsługujące duże zakłady pracy mają trochę większe obciążenie. Po drugie autobusy jeżdżą tymi samymi trasami jeden za dr...ugim. Jeden tramwaj mógłby zastąpić 3 - 4 wozy. Oszczędność paliwa i pracy ludzkiej bo zamiast 3 -4 kierowców wystarczyłby 1 motorniczy. Myślmy bo inaczej zginiemy. Wyjdzcie z kościolkow poczytajcie o konsekwencjach globalnego ocieplenia.  rozwiń
  • skorpion 2023-03-22 10:51:46
    Kolejna sponsorowana bujda! Nie dość że sprawność wypadkowa (od elektrowni do silnika w pojeździe) jest zdecydowanie niższa od nowoczesnego diesla to trzeba przewidzieć że w pojeździe o standardowej konstrukcji i gabarytach będzie mogło podróżować 20 pasażerów mniej (masa baterii) I przy wykorzystan...iu 12h/24 żywotność baterii nie przekroczy 3-4 lat..  rozwiń
  • felek 2023-03-21 07:29:00
    Brak środków na służbę zdrowia nie jest ważny, koszt prądu nie jest ważny . Prąd produkujemy u nas z kolumbijskiego węgla - jest to ogromną niezależność i bardzo ECO ( ile ropy trzeba spalić ,aby przywieźć ten węgiel do Polski?

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!