PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Segment premium i mieszkania pod inwestycje. Tak buduje się na Śląsku

  • Aneta Kaczmarek    7 lutego 2020 - 13:52
Segment premium i mieszkania pod inwestycje. Tak buduje się na Śląsku
W Katowicach przybywa mieszkań w standardzie premium (fot. PTWP/Piotr Waniorek)

W Katowicach w ogromnym tempie przybywa powierzchni biurowych, ale nie tylko ten sektor przeżywa w stolicy Górnego Śląska inwestycyjny boom. Przybywa tez mieszkań, a deweloperzy mieszkaniowi budują odważniej i na coraz większą skalę. Jaki jest potencjał rynku mieszkań na Górnym Śląsku, gdzie deweloperzy widzą szansę na biznes? Dyskutowano o tym podczas sesji "Region z klimatem" odbywającej się w ramach 4 Design Days w Katowicach.




  • Liczba mieszkań budowanych w Katowicach rośnie i będzie rosła, bo jest na nie popyt.
  • Coraz większym zainteresowaniem cieszą się lokale klasy premium. Podobnie jest z mieszkaniami pod inwestycje. 
  • Nie bez wpływu na popyt jest zmiana, jaka zaszła na tutejszym rynku pracy. - Zmieniła się jakość tego rynku, zmieniły się zarobki i to też decyduje o tym, że nasz biznes się rozwija - przyznali uczestnicy sesji odbywającej się w ramach 4 Design Days pod patronatem Portalu Samorządowego. 

Jak mówi Joanna Małecka z Małeccy Biuro Projektowe, projektowanie miejsc do życia jest czymś innym niż myślenie o biurowcach i miejscach pracy.

- Miejsce do życia to miejsce do mieszkania. Coraz częściej i chętniej, szukając miejsca do mieszkania, szukamy miejsca do życia. Wiemy, ile czasu zajmuje przemieszczanie się i chcemy to minimalizować. Szukając miejsca do mieszkania zastanawiamy się, ile zajmie nam dowiezienie dzieci do szkoły, gdzie zrobimy zakupy, jak spędzimy weekend. To elementy, które warunkują decyzje o wyborze danego miejsca - mówi Małecka.

Te elementy warunkują też lokalizację i charakter budowanych mieszkań i osiedli. 

- Współcześnie potrzebna jest cała infrastruktura osiedla, nie chodzi o to, by zamknąć się tylko w czterech ścianach. Po powrocie z pracy do domu nie chcemy wsiadać w samochód, by realizować inne czynności, ale chcemy mieć wszystko na miejscu. Dlatego tak ważne jest budowanie usług, miejsc, gdzie ludzie mogą się integrować, nie muszą wozić dziecka do przedszkola, nie muszą jechać po zakupy, bo mają to wszystko na osiedlu i taki jest kierunek naszych działań - mówi Adam Urbański, dyrektor ds. sprzedaży w TDJ Estate.

W opinii Iwony Sroki, członka zarządu Murapolu, mieszkanie jest produktem, który żeby był atrakcyjny, musi spełniać konkretne warunki i być skrojony na potrzeby danego klienta czy danej grupy klientów. 

- W zeszłym roku sprzedaliśmy ok. 3700 mieszkań, to rekordowa liczba w skali Polski. Mieszkanie to produkt, a produkt, który najlepiej sprzedaje się w Polsce to taki, który nie jest wygórowany jak na dany region - mówi Sroka. - W dużych miastach, w Katowicach, budujemy wieloetapowe osiedla mieszkaniowe. Zarówno tutaj, jak i w całej Polsce jest deficyt mieszkań i ten popyt napędza ceny, które z roku na tok rosną. W miastach jest przy tym łatwiej budować, bo jest infrastruktura, drogi, wykorzystuje się obszary pofabryczne - mówi Sroka.

I przyznaje, że w stolicy Górnego Śląska rośnie zainteresowanie mieszkaniami w segmencie premium.

- Takie osiedle budujemy m.in. na Trzech Stawach w Katowicach. Segment premium to nie osiedla, które mają gigantycznych penthouse'y, ale elastyczne mieszkania, które łatwo połączyć, ale i łatwo dzielić. Nie chodzi o to, by stworzyć pomnik dla dewelopera, by wybudować zachwycający obiekt,  który będzie stał, bo nikt tego nie kupi. To mają być praktyczne rozwiązania - mówi Iwona Sroka. 





REKLAMA


Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.



×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.