PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Śląska metropolia przejmuje komunikację. Co zmieni się dla pasażerów?

  • PAP/JS    3 stycznia 2019 - 19:09
Śląska metropolia przejmuje komunikację. Co zmieni się dla pasażerów?
Od 1 stycznia na biletach, przystankach czy informacjach taryfowych w pojazdach sukcesywnie zaczęła pojawiać się nowa nazwa organizatora - ZTM. (fot. Andrzej Wawok/PTWP)

Nową stroną internetową, działaniami w internecie czy komunikatami przekazywanymi przez samorządy - informuje Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pasażerów o przejęciu organizacji miejskiej komunikacji publicznej na terenie należących do niej miast.




 

  • Aby uspokoić i poinformować pasażerów o kwestiach wiążących się ze zmianą, GZM uruchomiła nową stronę internetową: metropoliaztm.pl.
  • Zawiera ona informacje o rozkładach (unifikując rozkłady wszystkich dotychczasowych organizatorów), taryfie (wspólnej dla całej Metropolii), biletach czy Śląskiej Karcie Usług Publicznych.
  • Trwają prace nad ujednoliceniem barw pojazdów komunikacji miejskiej w Metropolii - w oparciu o gotową już tzw. księgę znaku GZM.

Za realizację tego zadania od 1 stycznia odpowiada jednostka budżetowa Metropolii - Zarząd Transportu Metropolitalnego. Od 1 stycznia 2019 r. wszystkie autobusy, tramwaje i trolejbusy funkcjonują w GZM pod jednym szyldem. ZTM przejął zadania od dotychczasowych organizatorów - Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach oraz Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach.

Metropolia zapewnia, że z perspektywy pasażera przejęcie przez nią funkcjonowania komunikacji miejskiej odbywa się bez zakłóceń. Zachowują ważność dotychczasowe bilety, nie zmieniają się ich ceny. Nie ma również zmian dotyczących rozkładów jazdy, numeracji linii tramwajowych lub autobusowych (z wyjątkiem wcześniejszych zmian numeracji niektórych linii tyskich, dublujących się wcześniej z KZK GOP), działania infolinii czy punktów obsługi.

Od 1 stycznia na biletach, przystankach czy informacjach taryfowych w pojazdach sukcesywnie zaczęła pojawiać się nowa nazwa organizatora - ZTM.

Czytaj też: Czworo chętnych na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego

Aby uspokoić i poinformować pasażerów o kwestiach wiążących się ze zmianą, GZM uruchomiła nową stronę internetową: metropoliaztm.pl. Zawiera ona informacje o rozkładach (unifikując rozkłady wszystkich dotychczasowych organizatorów), taryfie (wspólnej dla całej Metropolii), biletach czy Śląskiej Karcie Usług Publicznych.

Przedstawiciele GZM w czwartek (3 stycznia) przeprowadzili też rozmowę na żywo (z udziałem internautów) na swoim profilu na Facebooku z odpowiedzialnym za transport członkiem zarządu Metropolii Grzegorzem Kwitkiem. Jak przekazał Kwitek, pierwsze zmiany w siatce połączeń i rozkładach mają być podejmowane w perspektywie I kwartału br., w pierwszej kolejności porządkując m.in. sprawy dublujących się linii i rozkładów dotychczasowych oddzielnych organizatorów.

Kwitek poinformował też o zakończeniu prac nad studium transportowym dla Metropolii. Wskazał, że na tej podstawie, prawdopodobnie w perspektywie tego roku, zacznie zmieniać się siatka połączeń - po konsultacjach z gminami i samorządami. Założeniem ma być integracja komunikacji miejskiej z funkcjonującymi w regionie Kolejami Śląskimi. Pierwszym tego elementem ma być integracja taryfowo-biletowa, na podstawie podpisanego już w ub. roku porozumienia.

Członek zarządu GZM zapowiedział też m.in. rozwój systemu aktualnej informacji pasażerskiej (obecnie dostępnej m.in. poprzez serwis jakdojade.pl; w przyszłości także przez inne serwisy komercyjne). Integrowane są rozwiązania w tym zakresie dotychczasowych organizatorów, rozwijany jest system dynamicznej informacji przystankowej (wraz z pracami nad nową aplikacją), trwają też prace nad pokazaniem autobusów ZTM w mapach Google.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.