PARTNER PORTALU
  • BGK

SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

  • PAP    16 maja 2011 - 15:18
SMS zamiast tradycyjnego biletu - już działa

Od poniedziałku mieszkańcy aglomeracji katowickiej jako pierwsi mogą już kupować bilety kolejowe przez telefon komórkowy.




Ułatwienie dotyczy aglomeracyjnych biletów strefowych sprzedawanych przez Przewozy Regionalne, największego przewoźnika kolejowego w Polsce. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z jednym z operatorów płatności mobilnych.

Czytaj też: Kolejowy bilet kup przez komórkę

Zakupu można dokonać niezależnie od sieci GSM czy posiadanego modelu telefonu. Użytkownicy telefonów nie muszą również mieć w telefonach specjalnego oprogramowania. Bilety komunikacyjne w systemie CallPay można kupić o każdej porze. Wszystko odbywa się za pomocą połączenia głosowego na określony numer odpowiadający danej strefie lub miastu, np. w przypadku strefy A klient dzwoni pod nr tel. 32/4420901. Numery telefonów kolejnych stref różnią się tylko ostatnią cyfrą. Kupiony w ten sposób e-bilet wystarczy pokazać konduktorowi. Ten z kolei sprawdzi go za pomocą urządzenia mobilnego.

System został sprawdzony na grupie osób, które ukończyły 50 rok życia, co - jak podały Przewozy Regionalne - potwierdziło, że jest to "rozwiązanie, które zostanie przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami".

Przewozy Regionalne zapewniają, ze system jest prosty w obsłudze. Operator zapewniał, że umożliwia on także wnoszenie opłat za komunikację miejską, parkingi, czy też za przejazdy taksówkami.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.