Stacje ładowania elektryków dla miast są ciągle problemem

Docelowo w Gdańsku - w 64 lokalizacjach, powstanie 138 punktów ładowania średniej mocy, czyli 22 kW (Fot. Dominik Paszliński/gdansk.pl)
Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych opublikowała raport pn. „Prądem w smog. Jak rozwijać miejską infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych”, w którym sprawdziła na jakim etapie jeśli chodzi o uruchamianie punktów ładowania są polskie miasta. Bazując na przykładach Utrechtu, Londynu i Oslo podsunęła też skuteczne rozwiązania, które możnaby zaszczepić na krajowym podwórku.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Proces budowy infrastruktury powinien być ściśle skorelowany z tempem przyrostu liczby pojazdów elektrycznych. Jak na razie w Polsce szybciej przybywa nowych pojazdów niż punktów ładowania.
- Fundacja wskazuje, że Warszawa nie zrealizowała żadnego z zaplanowanych 800 punktów ładowania, w Łodzi dopiero niedawno zakończono prace nad planem, a Kraków nie posiada go wcale. Z drugiej strony Gdańsk, Gdynia czy Olsztyn terminowo zrealizowały swoje plany, a Elbląg, Włocławek i Koszalin niemal spełniają obecne wymogi ustawowe.
- „Doświadczenia płynące z różnych miast pokazują, że nie ma jednej recepty i dobrego modelu rozwoju infrastruktury. Kluczem jest zrozumienie lokalnych potrzeb oraz wykorzystanie analizy danych, która pozwala na bieżąco planować rozbudowę sieci” - podkreśla FPPE, który przyjrzała się też sytuacji w Londynie, Utrechcie i Oslo.
Rząd szykuje nowy podatek. Co się w nim znajdzie? Rozmawiamy z ministrem Patkowskim

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE2
-
kornel
2022-05-18 20:10:57
za mało stanowisk a do tego ładowanie jednak trwa, może lepiej jednak kupić mirai na wodór, tankowanie trwa szybko a przejazd stu kilometrów w cenie benzyny lub mniej
-
Czesław
2022-05-17 08:43:12
Może opodatkować właścicieli elektryko,? Dlaczego wszyscy mają placić bogaczom?