Partnerzy portalu

PARTNER SERWISU

Strefy czystego transportu. Samorządy czekają

W Sztokholmie strefa czystego transportu istnieje od 18 czerwca 1995 r. i obecnie obejmuje całe centrum miasta. W Niemczach i Holandii strefy działają od ponad 10 lat. Wygląda na to, że po nieudanej próbie powołania strefy w Krakowie w Polsce poczekamy na takie rozwiązania jeszcze długo.
  • Ustawa o elektromobilności pozwoliła na tworzenie w polskich miastach stref czystego transportu. Ale jak twierdzi NIK, gdyby gminy wykorzystały uprawnienia, jakie nadaje im ustawa, do centrów miast nie wjechałyby nawet rowery.
  • Jako pierwszy strefę wprowadził Kraków, ale de facto musiał się z tej decyzji wycofać.
  • W Europie strefy istnieją od ponad 20 lat. Takie rozwiązania stosują już także na Ukrainie – ścisłą strefą jest centrum Lwowa.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE3

  • ART 2019-10-11 11:16:16
    Trzeba jezcze dodać że na prośby mieszkańców Rzecznik Praw Obywatelskich przeanalizował ystawę o Strefue Płatnego Tea sportu i uznał ustawę w części dotyczącej nadawania uprawnień do wykupu abonamentu tzw. mieszkańca za dyskryminującą i niezgodną z konstytucją. Sprawę skierował do Naczelnego Sądu ...Administracyjnego który uznał zaskarżoną uchwałę za nieważną i nakazał jej natychmiastową zamianę. Miasto Kraków nie uznało wyroku i odołało się od niego. Od prawie 2 lat mamy niekonsktytucyjną, dyskryminującą mieszkańców ustawę uchwalona przez Radę Miasta Krakowa i to najlepiej pokazuje jak Kraków dba o swoich mieszkańców. W międzyczasie jeszcze uchwalili poszerzenie strefy i drakońskie podwyżki opłat do 10 zł za 1 godzinę.  rozwiń
  • w.potega@neostrada.pl 2019-10-11 11:05:29
    Całe miasta trzeba czynić strefami czystego powietrza. Sposobem jest ograniczanie jazd samochodami personalnymi, wożącymi kierowcę i powietrze, przemieszczającymi pył, ścierającymi opony, tarcze hamulcowe i sprzęgła, generującymi hałas... Gdy było mniej samochodów to smog nam nie dokuczał. Potrzebuj...emy inwestycji w miejski transport zbiorowy; także ohraniczeń w laniu betonu i asfaltu. Najpierw niech politycy zaczną jeżdzić zbiorowym transportem, w tym radni. Czy pani Grusman jeździ do pracy tramwajem? Przykład to najskuteczniejsza edukacja.  rozwiń
  • michaś 2019-10-11 09:20:52
    walczymy o czyste powietrze - a przez przejście graniczne z Białorusią w Terespolu codziennie wjeżdża do naszego kraju kilkaset samochodów i co drugi bez ważnych przeglądów technicznych z niesprawnym układem wydechowym i układem hamulcowym - a do tego z własnym wydechem alkoholowym - dziwne że poli...cja po wyjeździe z przejścia granicznego reaguje tylko na zapalone światła na drodze do Białej Podlaskiej - sprawa jest znana od dawna, ale bez reakcji odgórnej ...  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!