Tabor komunikacji regionalnej modernizowany jest o wiele za wolno

W porównaniu do komunikacji miejskiej, wymiana taboru komunikacji regionalnej postępuje bardzo wolno - zdjęcie poglądowe (Fot. gdansk.uw.gov.pl)
W publicznym transporcie zbiorowym poza miastami kursuje ok. 30 000 autobusów. Przy utrzymaniu tempa 50 autobusów rocznie oznacza to, że czas wymiany autobusu kursującego na liniach regionalnych poza miastami to uwaga…600 lat - wyliczył ekspert od transportu Piotr Rachwalski.
- Piotr Rachwalski poinformował na swoim facebookowym blogu, że średnio w ostatnich latach sprzedawano w Polsce po ok. 1500 nowych autobusów rocznie, a mniej więcej po ok. 1000 autobusów trafiało do komunikacji miejskiej, co jest według niego dobrym wynikiem.
- Bardzo mizernie wypada na tym tle tabor komunikacji regionalnej, realizowanej poza miastami. - Bez pomocy publicznej transport zbiorowy nadal będzie się kurczył - stwierdził ekspert, od niedawna prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu.
- Ostatnio oszacowaliśmy, ile kosztowałaby wymiana autobusów niezeroemisyjnych na elektryczne - zarówno w odniesienie do komunikacji miejskiej, jak i autobusów w ogóle.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.