PARTNER PORTALU

Tabor może być naprawdę zeroemisyjny. Im się udało

  • Michał Wroński    15 marca 2021 - 00:01
Tabor może być naprawdę zeroemisyjny. Im się udało
Ostrów Wielkopolski korzysta już z taboru elektrycznego i planuje kolejne zakupy (fot. UM Ostrów Wielkopolski)

Drogie w zakupie, a w polskich realiach wcale nie takie ekologiczne, bo wykorzystujące prąd wytworzony ze spalania węgla – to najczęściej powtarzane zarzuty względem autobusów elektrycznych. O ile z tym pierwszym trudno dyskutować, o tyle w przypadku tego drugiego można znaleźć przykłady wskazujące, że tabor elektryczny może być „zeroemisyjny” zarówno w miejscu jazdy, jak i wytwarzania energii dla niego.




  • Eksperci zwracają uwagę, że tabor elektryczny jest zeroemisyjny tam, gdzie jeździ, ale już biorąc pod uwagę polski miks energetyczny, wciąż oparty na spalaniu węgla, to jego całkowita zeroemisyjność jest zgoła wątpliwa.
  • Autobusy elektryczne w Ostrowie Wielkopolskim ładowane są energią wytwarzaną przez lokalny zakład ciepłowniczy z wykorzystaniem paliw ekologicznych i energooszczędnych technologii. - Nasza energia elektryczna do autobusów ma charakter energii zielonej - podkreśla Janusz Marczak, prezes ostrowskiego MZK.
  • Jak wylicza prezes Marczak, każdy diesel wymieniony na „elektryka” to w skali roku ok. 300 tys. litrów niespalonego oleju napędowego. Porównując koszty paliw (ropy i prądu): oszczędności przy takiej wymianie sięgają 35-40 proc.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • belmondo, 2021-03-16 14:33:25

    "Jak wylicza prezes Marczak, każdy diesel wymieniony na „elektryka” to w skali roku ok. 300 tys. litrów niespalonego oleju napędowego." - bzdura. Jeden autobus musiałby dziennie zużywać ponad 800 l oleju napędowego. Chyba rząd wielkości się komuś pomylił.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!