PARTNER PORTALU

Targi bogacą miasta i obywateli

  • wnp.pl (Piotr Stefaniak)    11 lutego 2010 - 16:54

W Polsce możemy śmiało mówić o istnieniu branży przemysłu targowego, a jej przychody bezpośrednie i pośrednie w gospodarce, sięgające 1,5 mld zł, przewyższają przychody wielu innych branż usługowych - ocenia Polska Izba Przemysłu Targowego.




W ub.roku 25 firm zorganizowało w Polsce 235 targów krajowych i międzynarodowych, czyli więcej o 13, niż rok wcześniej, kiedy występowała lepsza koniunktura gospodarcza.

- Mówimy tylko o targach, które są narzędziem osobistej komunikacji biznesowej oraz tych ich organizatorach, którzy pozwalają przeprowadzić audyt swojej działalności – podkreślił Bogusław Zalewski, prezes PIPT.

Na zamówienie tej izby, Centrum Ekspertyz Gospodarczych Fundacji Akademii Ekonomicznej w Poznaniu przeprowadziło analizę wpływu tak rozumianego przemysłu targowego na polską gospodarkę. Z szacunków tych wynika, że przychody z wydatków wystawców i zwiedzających wyniosły w ub.r. 953,4 mln zł, przychody firm i osób fizycznych z tzw. otoczenia targowego (hotele, gastronomia, taksówki, sektor rozrywki, parkingi, itp.) - 510,8 mln zł, a łącznie organizatorzy targów i podmioty niezrzeszone w PIPT zapłaciły prawie 29 mln zł podatku. W dodatku, spółki targowe zainwestowały 362,8 mln zł.

- Nie sumując tych kwot, ze względu na różny zakres i stopień ich wyliczeń, możemy mówić, że efekty ilościowe targów przynoszą gospodarce rocznie 1,8-2 mld zł – ocenia Jerzy Kuczyński, współautor analizy.

Ponieważ szacunki odnoszą się do organizatorów targów monitorowanych przez PIPT, czyli ok. 66 proc. całego rynku targowego w Polsce, podane szacunki należy pomnożyć przez wskaźnik 1,52 - co daje ok. 2,7-3 mld zł przychodów w gospodarce uzyskiwanych dzięki targom.

Z oceny PIPT wynika też, że rola przemysłu targowego w polskiej gospodarce jest ciągle mniejsza w proporcji do potencjału gospodarki. Pod względem liczby targów organizowanych w naszym kraju (235 w ub.r.), zwiedzających (1,05 mln) i liczby wystawców (29,9 tys.), Niemcy mają 5-7-krotnie lepsze wskaźniki, czyli większe niż wynika z różnicy potencjałów gospodarczych, a z kolei Czechy mają zbliżone niektóre z tych kategorii do naszych lub lepsze (1,7 mln zwiedzających). Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (1)

  • Marcin Osowski , 2010-02-12 13:36:09

    To jest oczywista oczywistość, że Targi ubogacają miasta i obywateli... z tym że w Polsce nikt nie umie robić prawdziwych Targów, no może poza Kielcami, ale to jednak mała skala... Przykładem MTG w Gdańsku, które od 20 lat marnują imprezę za imprezą, a właściciele tych Targów czyli Samorządy Trój...miasta nie mają pojęcia jak wykorzystać tę kurę znoszącą złote jaja... Podobnie zniszczono targi w Bydgoszczy, Krakowie, Katowicach i w Warszawie.. Poznań broni się tylko tradycją, ale to wszystko... Prawdziwe targi są w Niemczech, Francji, Włoszech, czy Hiszpanii... u nas to tylko żałosna prowizorka.. bez infrastruktury, organizacji i pomysłu na poszczególne imprezy...  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!