PARTNER PORTALU

Tauron Dystrybucja skróci czas oczekiwania na przyłączenie do sieci

  • PAP/MIW    18 lipca 2016 - 10:46
Tauron Dystrybucja skróci czas oczekiwania na przyłączenie do sieci
Tauron Dystrybucja obsługuje 5,3 mln klientów. (fot. : pixabay.com)

• Spółki Tauron Dystrybucja uruchomiła niedawno portal "Przyłączenia".
•  Dzięki temu można elektronicznie złożyć wniosek o warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie.
• W tym roku wprowadzono także nowe, prostsze wzorce umów o przyłączenie.




W minionych 3 latach średni czas oczekiwania klientów spółki Tauron Dystrybucja na przyłączenie np. nowego domu do sieci energetycznej skrócił się niemal o 30 proc., do ok. 5 miesięcy. Firma chce jeszcze usprawnić ten proces, ale przyznaje, że trudno bardziej skrócić czas oczekiwania.

W usprawnieniu obsługi klientów starających się o przyłączenie nieruchomości do sieci ma pomóc specjalny portal przyłączeniowy, zmniejszenie ilości procedur czy uproszczenie treści umowy; w efekcie sprawy mają być załatwiane szybciej - zapowiada firma.

W ostatnim czasie spółka uruchomiła portal "Przyłączenia", dzięki któremu można elektronicznie złożyć wniosek o warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie. System umożliwia też przekazywanie informacji zwrotnej o statusie sprawy i przesyłanie komunikatów w poszczególnych sprawach.

- Aby zarządzać pieniędzmi nie musimy przychodzić do banków, podatek możemy rozliczyć również bez wychodzenia z domu - w tym właśnie kierunku podążamy z pracami mającymi na celu rozwój kanałów komunikacji z klientami - poinformował prezes spółki Robert Zasina.

Innym podjętym działaniem jest zmniejszanie ilości procedur związanych z zakończeniem procesu przyłączania. Obecnie, po jego zrealizowaniu, klient przyłączany do sieci niskiego napięcia jest informowany o zakończeniu operacji i gotowości do świadczenia usług dystrybucji prądu. Od razu otrzymuje też kartę danych technicznych, czyli zestaw informacji niezbędnych do zawarcia umowy na dostarczanie energii elektrycznej, co skraca całą procedurę.

W tym roku wprowadzono także nowe wzorce umów o przyłączenie. Największą zmianą jest skrócenie i uproszczenie umowy. Liczba stron jej głównej części zmniejszyła się prawie o połowę, ponieważ spółka wprowadziła ogólne warunki umów o przyłączenie takie same dla wszystkich klientów.

Obecnie średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci niskiego napięcia wynosi około 5 miesięcy, choć przepisy dają na to energetykom nawet o rok więcej czasu. Przedstawiciele spółki Tauron Dystrybucja podkreślają, że dalsze skracanie czasu przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia - powodem są długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych.

W najbliższym czasie spółka chce skoncentrować się na skutecznej komunikacji z klientami, ograniczeniu przypadków długo realizowanych umów o przyłączenie oraz na nowoczesnych formach płatności elektronicznych. Dzięki nim będzie można zapłacić za przyłączenie wykorzystując rozwiązania podobne do tych stosowanych w sklepach internetowych.

Tauron Dystrybucja to część grupy energetycznej Tauron; zajmuje się dystrybucją energii elektrycznej poprzez sieci dystrybucyjne położone w południowej Polsce. Jest największym dystrybutorem energii w kraju - rocznie dostarcza 45 tys. gigawatogodzin prądu na obszarze blisko 58 tys. km kw., co stanowi 18,5 proc. powierzchni Polski. Obsługuje 5,3 mln klientów, ma 11 oddziałów od Jeleniej Góry po Tarnów. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę





×
KOMENTARZE (9)

  • Łukasz, 2021-01-09 12:38:33

    Ja czekam już ponad 2 lata. Termin z umowy jaki mieli już się skończył, prądu dalej nie mam. Pani na infolinii powiedziała, że mam się kontaktować z ich podwykonawcą (jakiś żart), no chyba że się z tym nie zgadzam, to może napisać zgłoszenie reklamacyjne. A tu końca nie widać, ale na wypisywanie gł...upot na stronie ( 5 miesięcy itd.) to czas mają. Ps. Okolice Krakowa.  rozwiń
  • Mariusz, 2020-11-23 21:37:04

    Czekam prawie 15 miesięcy na przyłącz zero kontaktu z Tauronem 5 mięsięcy to jakiś żart gorzej niz za komuny
  • Ja ciągle czekam, 2020-07-28 23:12:18

    5-mcy - nie róbcie ludziom nadziei ! żart mija już 8my miesiąc i nic nie robią. Termin maja w umowie za 18mcy więc się go trzymają. Nie ma szans by przyspieszyć. Taki to super monopol.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!