PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Toruń przetestuje bilet elektroniczny. W pilotażu weźmie udział 700 mieszkańców

  • AKC    14 lutego 2019 - 14:40
Toruń przetestuje bilet elektroniczny. W pilotażu weźmie udział 700 mieszkańców
Pilotaż karty rozpocznie się 1 marca (fot. Małgorzata Litwin/UMT)

1 marca rozpocznie się pilotażowy program systemu biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej w Toruniu. System będziemy testować na tramwajowej linii nr 1 i 1N do końca września 2019 r.




  • Program pilotażowy będzie trwać od 1 marca do 30 września 2019 r. Zostanie przeprowadzany we wszystkich pojazdach obsługujących linie tramwajowe nr 1 i 1N.
  • System zaproponowany przez wykonawców łączy możliwość płatności za bilet za pośrednictwem bankowej karty płatniczej oraz smartfona z funkcją NFC, jak również dedykowanej karty miejskiej.
  • W okresie trwania pilotażu możliwość testowania pilotażowej Toruńskiej Karty Miejskiej będzie miało 700 osób.

- Chcemy, aby coraz więcej torunian jeździło tramwajami i autobusami oraz aby płatności za te przejazdy odbywały się w sposób jak najbardziej wygodny i dostępny. Dzięki takiemu systemowi coraz więcej płatności będzie się odbywać w formie elektronicznej: za pomocą Toruńskiej Karty Miejskiej, bankomatowej karty płatniczej lub telefonu z odpowiednim modułem. Przed nami swego rodzaju próba, a po przeprowadzeniu pilotażu będziemy wiedzieli, czy torunianie akceptują tego typu rozwiązania, a następnie przygotować się do przetargu na uruchomienie takiego systemu na wszystkich liniach tramwajowych i autobusowych - mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.

W okresie trwania pilotażu możliwość testowania Toruńskiej Karty Miejskiej będzie miało 700 osób, które zadeklarują chęć skorzystania z takiej formy płatności za bilety, wypełnią wniosek na użytkowanie kart, a ponadto zaakceptują Regulamin korzystania z pilotażowego programu „System biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej w Toruniu”. 

- Osoby te w cenie miesięcznego biletu na wszystkie linie tramwajowe otrzymają personalizowaną kartę miejską z uzupełnioną ePortmonetką. W momencie personalizacji pTKM i zarejestrowania ulgi na karcie zapisana zostanie domyślna taryfa kasowania (bilet normalny lub ulgowy).Obowiązkiem pasażera będzie po wejściu do pojazdu każdorazowo zarejestrowanie karty w terminalu biletu elektronicznego, tj. poprzez przyłożenie jej do czytnika w celu umożliwienia urządzeniu obciążenia ePortmonetki, zgodnie z domyślną taryfą kasowania - wyjaśnia dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej UMT Marcin Kowallek.

Czytaj też: Rower publiczny MEVO zacznie działać w marcu 2019 r.

Nieograniczony dostęp do testowania systemu będą miały natomiast osoby dokonujące transakcji zakupu biletu na przejazd w kasowniku wyposażonym w terminal płatniczy przy użyciu karty płatniczej lub smartfona z modułem NFC.

- W Polsce jest około 40 milionów kart płatniczych, z czego około 90 procent to karty zbliżeniowe. Użytkownicy kart chcą również korzystać z ich funkcji w transporcie publicznym. Oprócz Toruńskiej Karty Miejskiej pasażerowie będą mogli więc skorzystać z karty bankowej lub telefonu. Domyślnie terminal "nasłuchuje", czy nie ma zbliżenia karty miejskiej. Kartę wystarczy zbliżyć, po czym pojawi się komunikat o pobranych środkach i pozostałych środkach. Przy płatności kartą bankową lub telefonem, wybieramy klawisz zaznaczając, że takiej płatności chcemy dokonać. Możemy zaznaczyć ile biletów normalnych lub ulgowych kupujemy i akceptujemy płatność - precyzuje Grzegorz Wojtenko, prezes Bee-tech.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.