Partner portalu

Transport publiczny i mobilność w miastach. Ważne debaty na Kongresie

  • MIW
  • 9 maja 2018 - 14:55
Znaczenie sprawnego systemu transportu dla rozwoju, jakości życia, rynku pracy, inwestycje w transport publiczny ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności, a także car-sharing i rowery miejskie jako praktyczne zastosowanie idei współdzielenia w transporcie miejskim - te wątki pojawią się w trakcie debaty „Transport publiczny”, która odbędzie się w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Dyskusja toczyć się będzie 14 maja (od godz. 14.45 do 16.30), a udział w niej wezmą: Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia; Krzysztof Celiński, dyrektor branży Mobility w firmie Siemens; Wojciech Dinges, prezes zarządu Kolei Śląskich; Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii; Maciej Panek, prezes Panek CarSharing oraz Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. Wśród zaproszonych gości znalazł się ponadto Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu, Nextbike Polska. Spróbują oni odpowiedzieć na pytania o spójność podejmowanych inwestycji w transporcie publicznym, przygotowanie miast do zakupu, obsługi i utrzymania elektrycznego taboru, a także skuteczność transportu współdzielonego w ograniczaniu korków w ruchu miejskim.

Czytaj: Komunikacja miejska w Polsce w 2018 roku: Warszawa i Poznań wydadzą najwięcej

Warto podkreślić, że nie będzie to jedyny panel poruszający tematykę transportu publicznego. Dzień później (15 maja w godz. 13.30-15.00) odbędzie się debata pt. „Mobilność w metropolii”. Do udziału w niej zostanie zaproszeni: Michał Gramatyka, wicemarszałek województwa śląskiego; Adam Jędrzejewski, prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto; Maria Kamargianni, Head of MaaSLab w University College London; Zachary Shahan, reprezentujący CleanTechnica oraz Dionizy Smoleń, lider zespołu ds. sektora publicznego w PwC.

Dyskutować będą oni o roli samorządów w kreowaniu polityki transportowej w XXI wieku, zderzeniu nowych potrzeb mieszkańców z tradycyjną ofertą komunikacyjną, partnerstwo publiczno-prywatnym w transporcie, nowych technologiach wspierających zrównoważony i efektywny transport miejski, a także koncepcja MaaS jako daleko posuniętej integracji przyszłością transportu publicznego. Dyskusję poprzedzi wystąpienie Kazimierza Karolczaka, przewodniczącego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Czytaj: Po ile autobus? Elektryczny, hybrydowy, spalinowy? Gminy inwestują w elektromobilność

Wpisującemu się w dyskusję o transporcie publicznym tematowi elektromobilności poświęcony będzie też panel, który zaplanowano na 15 maja (godz. 9.30 – 11.00). Do udziału w nim zaproszeni zostali: Mateusz Bonca, p.o. prezesa zarządu i wiceprezes ds. ekonomiczno-finansowych Grupy Lotos; Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. zarządzania majątkiem i rozwoju spółki Tauron Polska Energia; Wojciech Drożdż, wiceprezes zarządu ds. innowacji i logistyki spółki Enea Operator; Aleksander M. Nawrat, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju; Paweł Śliwa, wiceprezes zarządu ds. innowacji w PGE Polska Grupa Energetyczna; Andrzej Ziółkowski, prezes Urzędu Dozoru Technicznego, a także Daniel Zucker, kierownik Departamentu ds. Wdrożenia Rynku Lokalnego, Wyboru Paliw oraz Inicjatywy Inteligentnej Mobilności w Kancelarii Premiera Izraela.

KOMENTARZE6

  • kocham PKS-y. 2018-05-13 15:42:37
    PROJEKT USTAWY O PTZ -wydaje się iż proponuje ograniczone , w stosunku do WE 1370/2007, możliwości zawierania umów z podmiotami wewnętrznymi, na niekorzyść podmiotów wewnętrznych. ZA PRL-u można było wszędzie dojechać pozamiejskim transportem zbiorowym.
  • LIPA ! 2018-05-13 15:29:34
    niestety polska ustawa o publicznym transporcie zbiorowym dyskryminuje polskie podmioty wewnętrzne ( np. PKS-y), patrząc na możliwości jakie proponuje rozp. (WE) nr. 1370/2007, poczynając już od rozumienia definicji podmiotu wewnetrznego, rozumienia posiadania kontroli nad podmiotem wewnętrznym, zna...czenie posiadania ilosci udziałów ,czy głosów na WZA, a także jeśli dobrze rozumiemy wrogi wymóg Art. 22. ustęp 1, podpunkt 2, że podmiot wewnętrzny musiałby być powołany w celu świadczenia ściśle określonych usług. Niestety aktualny projekt nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, UD 126, przewiduje zachowanie tych tragicznie kiepskich rozwiązań, WIEC NALEŻY SKIEROWAĆ JĄ NA ŚMIETNIK.  rozwiń
  • nasi wrogowie ? 2018-05-13 15:11:30
    niestety polska ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, zakazuje używania wielu narzędzi dopuszczonych przez Rozp. (WE) nr. 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady., a co skutecznie uniemożliwia zorganizowanie normalnego pozamiejskiego regionalnego drogowego transportu zbiorowego w Polsce.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!