PARTNER PORTALU

Transport zbiorowy kluczem do rozwoju polskiej elektromobilności

Transport zbiorowy kluczem do rozwoju polskiej elektromobilności
Autobus elektryczny marki Solaris (fot. archiwum)

W wydanym w październiku raporcie Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) zebrał rekomendacje dla elektromobilności. Rozmawiamy z liderem zespołu przygotowującego ten raport Łukaszem Czernickim.




  • Czernicki przypomina, że polskie samochody to pojazdy używane i o elektromobilności samochodowej nie możemy jeszcze mówić nad Wisłą. Transport zbiorowy to inna sprawa.
  • Polska należy do krajów będących w czołówce elektromobilności zbiorowej - mówił Czernicki. Ale potrzeba tu wsparcia państwa.
  • W raporcie PIE rozważa także wsparcie dla infrastruktury ładowania. Bez niej dalszy rozwój elektromobilności będzie bardzo trudny.
  • W raporcie PIE jako element elektromobilności pojawia się także rejestrowanie e-jednośladów.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (4)

  • w.potega@neostrada.pl, 2019-10-21 12:00:49

    Autobusy elektryczne są dużo droższe i cięższe od autobusów niskoemisyjnych, a jako takie niszcza nawierzchnie dróg, co także jest psuciem klimatu i tworzeniem smogu. Ponadto jeszcze nie bardzo wiadomo, co zrobimy w zużytymi bateriami? Potrzebujemy inwestycji przede wszystkim w transport torowy, wcz...eśniej likwidowany oraz w blokowanie w miastach jazd samochodami personalnymi (wożącymi kierowcę i powietrze), blokującymi autobusy. Trzeba projektować korytarze zbiorowego transportu, którymi najpierw będa jeździć autobusy, stopniowo wypierane przez tramwaje. Takiej polityki mobilności potrzebują mieszkańcy miast, zagadywani tymczasem przez rozmaitych lobbystów (producentów).  rozwiń
  • rządzi liberalna kasa !, 2019-10-21 06:07:31

    Do Skąd to się wzięłoo?: - jak się wydaje , właśnie dla celów zniszczenia pozamiejskiego drogowego ptz , mogły zostać opracowane, przyjęte i wdrożone , bardzo sprytne czy może wręcz wyjątkowo chytre przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 r, niestety do dnia dzisiejszego nie napraw...ione, wprawdzie część ówczesnych polityków podjęła walkę z zaproponowaną zagładą jednak po dramatycznej walce przegrała Polska , co dzisiaj już wszyscy widzimy gołym okiem. Wydaje się, że konieczna byłaby sejmowa komisja śledcza dla wyjaśnienia tego dramatu naszego narodu, wyciągnięcie wniosków i naprawa - jednak "siła złego" wydaje się być nadzwyczaj wielka bo niestety nie pomogła nawet PIĄTKA KACZYŃSKIEGO w zakresie przywracania połączeń autobusowych.  rozwiń
  • każdy ślepy widzi., 2019-10-20 06:15:26

    Do Skąd to się wzięłoo?: - odpowiedż jest łatwa i oczywista : mogło wziąć się to z ludzkiej chęci zysku i władzy tj. państw bogatsze chciały mieć dobry duży rynek zbytu dla swoich przestarzałych i zużytych aut osobowych , busów i autobusów, naszych krajowych niektórych władców mogła już nie zadowa...lać władza krajowa, niektórzy mogliby np. marzyć "zostać królem UE" - no i po czyjemu i jak wyszłoo ?  rozwiń


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!