Partnerzy portalu

Transport zbiorowy musi być dostępny na każdą kieszeń

- Jeśli chcemy, żeby transport zbiorowy był dostępny, to musimy doprowadzić także do tego, aby był dostępny na każdą kieszeń. Jak ten cel zwiększenia dostępności ma się do tej podwyżki cen biletów, która jest drastyczna i to dla wielu osób, tym bardziej w dobie inflacji? Czy ministerstwo prowadzi dialog z PKP i innymi spółkami, żeby ceny biletów zmniejszyć? - pytał podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury poseł Franciszek Sterczewski.
  • Głównym tematem wtorkowego (8 lutego) posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury była informacja na temat stanu realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Ale uczestnicy posiedzenia pytali też od kwestie ważne dla podróżnych.
  • Prezes zarządu w Zespole Doradców Gospodarczych „TOR” Adrian Furgalski skomentował, że Polsce generalnie nie idzie równoważenie transportu. Chciał wiedzieć m.in., czy możliwe jest obniżenie lub chociaż zamrożenie cennika za korzystanie z infrastruktury kolejowej.
  • - To pierwszy raz, kiedy spółka PKP Intercity podjęła takie działanie wymuszone sytuacją, czyli m.in. podwyżkami cen prądu. Ale zrobiła to, wprowadzając zarazem pewne działania związane z organizacją podróży, które skutkują obniżeniem tej podwyżki - zauważył wiceminister Andrzej Bittel mówiąc o podwyżkach cen biletów.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE4

  • tylko ludzi żal ! 2022-02-11 09:48:00
    to właśnie funkcjonujący do teraz ( pomimo wielu wniosków, między innymi także Najwyższej Izby kontroli, i b. długiej pracy spec. komisji powołanej dla nowelizacji tych haniebnych przepisów) niezatapialny art 20 ustawy o ptz spowodował ,że powstała tzw. "busiarska wolnoamerykanka" kursują...ca tylko tam gdzie chce , za ile chce i czym chce, na zasadzie tzw. zgłoszenia przewozu, co uniemozliwiło organizatorom (samorządom ) organizowanie transportu zbiorowego bez wydawania pieniędzy gminy, starosty, marszałka, a wyłącznie w zamian za przyznawanie wyłącznych praw na konkretne trasy, przewozy, godziny - TYM SPOSOBEM ZNISZCZONO W MOIM KRAJU REGIONALNY DROGOWY TRANSPORT ZBIOROWY- zostałem wykluczony transportowo, bo nie mogę prowadzić samochodu. Z tych rozwiązań prawnych cieszy się tylko bogaty kapitalizm, bo z Polski zrobiono b.duży rynek zbytu na wysłużone na zachodzie samochody, a dla bogatszych produkuje się nowe - bo jak wiemy w każdej polskiej rodzinie musi być co najmniej jeden samochód, aby można było normalnie żyć - miastowi chcą pojechać na wieś, a wieśniacy do miasta .  rozwiń
  • bardzo brzydko ! 2022-02-11 09:21:21
    Do WYKLUCZONY POLAK.: wychodzi na to, że tzw. pks-y zostały uziemione przy pomocy art. 20 ustawy o ptz , zastąpienie przez gimbusy szkolne (zamknięte dla ogółu) - więc wszyscy zdolni do trzymania kierownicy kupili jakieś auta, najczęściej z niemieckiego demobilu, dlatego mamy zakorkowane miasta i ...drogi toksycznym złomem samochodowym. PYTANIE : Czy zrobiono to świadomie ? - niestety po dokładnej analizie sensacyjnego przebiegu procesu legislacji ustawy o ptz w zakresie jej art. 20 , dotyczącego możliwości przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) 1370/2007, jako alternatywy dla przyznawania przewożnikom rekompensat - w mojej ocenie należałoby odpowiedzieć : TAK.  rozwiń
  • WYKLUCZONY POLAK. 2022-02-11 09:05:52
    praktycznie został zlikwidowany autobusowy zbiorowy transport pozamiejski regionalny, bez własnego pojazdu nie ma życia.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!