PARTNER PORTALU
  • BGK

Trolejbusem z Dąbrowy do Sopotu. Pierwszy pojazd wyjechał na drogi

  • AKC    9 kwietnia 2019 - 08:33
Trolejbusem z Dąbrowy do Sopotu. Pierwszy pojazd wyjechał na drogi
Trolejbus jest cichy i ekologiczny (fot. gdynia.pl)

Na trasę linii 181 łączącą Gdynię z Sopotem oficjalnie trafia pierwszy pojazd napędzany energią elektryczną. Zmianę odczują przede wszystkim pasażerowie, bo będzie ciszej i bardziej komfortowo, a ponadto ekologicznie.




  • Z pętli w gdyńskich Kaczych Bukach wystartował symboliczny, pierwszy przegubowy trolejbus linii 181.
  • To zupełna nowość - nowoczesny Solaris Trollino 18 łączy Dąbrowę i Karwiny z Sopotem, przemierzając górzysty i kręty odcinek ulicy Sopockiej.
  • Co najciekawsze, trolejbus pokonuje tę część trasy na bateriach, które po drodze ładują się m.in. dzięki rekuperacji, czyli odzyskiwaniu energii z hamowania.

Inauguracyjnym kursem do użytku na linii 181 został wprowadzony pierwszy „trajtek”, natomiast samo wydarzenie to jest początkiem szerszego procesu elektryfikacji linii 181.

- Linia 181 funkcjonuje na mocy porozumienia międzygminnego zawartego przez Gdynię i Sopot. Dzięki ścisłej współpracy obu samorządów wdrażane jest właśnie innowacyjne przedsięwzięcie integracyjne, wydatnie poprawiające komfort podróżowania - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. - Trolejbus nie emituje bowiem spalin, a poziom emitowanego przez niego hałasu jest kilkukrotnie niższy od hałasu generowanego przez silniki spalinowe autobusów - dodaje wiceprezydent.

Czytaj też: Tychy mają już komplet nowych trolejbusów

- Chcemy systematycznie zwiększać tabor elektryczny z kilku powodów. Wspólnie z Gdynią wspieramy elektromobilność. Bardzo ważna jest dla nas jakość powietrza, ważne są działania proekologiczne, a temu służą między innymi elektryczne trolejbusy. Co najważniejsze, pojazdy są nowe i mam nadzieję, że będzie się państwu dobrze nimi podróżowało - mówił podczas pierwszego przejazdu Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Mocne baterie na trudny odcinek

To najważniejsze zalety w stosunku do wcześniej eksploatowanych na tej linii autobusów spalinowych - pasażerowie odczuwają mniejszy hałas wewnątrz pojazdu, mogąc swobodnie rozmawiać. Ponadto, szczególnie na leśnym odcinku Sopockiej, cichy i zeroemisyjny silnik jest mniej szkodliwy dla okolicznej natury. Sam przegubowy trolejbus bez problemu radzi sobie natomiast z wymagającym odcinkiem.

- Baterie z powodzeniem pozwalają na pokonanie aż 40 kilometrów poza zasięgiem sieci trakcyjnej. Odcinek na linii 181 jest kilkukrotnie krótszy, stąd nawet przy najtrudniejszych warunkach drogowych i przy silnym mrozie trolejbus da radę przejechać ten odcinek na baterii - zapowiada Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.

Czytaj też: Niskoemisyjny transport publiczny. Wraca moda na tramwaje i trolejbusy

 

- To linia, która w najszybszy możliwy sposób, serpentynami, łączy gdyńską Dąbrowę, Wielki Kack i Karwiny z Sopotem. Jeździ na niej 7 autobusów, dzisiaj pierwszy z nich zostaje zastąpiony trolejbusem przegubowym. To swego rodzaju testy, po nich okaże się, czy kolejne autobusy będą zastępowane trolejbusami. Jestem jednak przekonany, że ten eksperyment zakończy się sukcesem - zapewnia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.