Partnerzy portalu

Trzeba większej puli w funduszu autobusowym. Kolejność kością niezgody

Od 2024 r. wprowadzone mają być umowy wieloletnie o dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Samorządowcy i eksperci alarmują jednak, że jeśli resort nie zwiększy puli, to będzie problem. A zbyt mała ilość pieniędzy oznacza, że może ich zabraknąć m.in. dla powiatów.
  • Zdaniem ekonomisty transportu Marcina Gromadzkiego już teraz trzeba środki w ramach FRPA zwiększyć z 800 mln do 1,2 mld zł, a jeśliby proces i kolejność rozpatrywania wniosków miały być sprawiedliwe oraz dostępne także dla samorządów miejskich, to nawet do 3 mld zł.
  • Powiaty nie zgadzają się na dopuszczenie do programu miast, jeśli pula pieniędzy nie zostanie zwiększona albo kolejność przyznawania dopłat zmieniona tak, żeby gminy nie były na pierwszym miejscu. - Przewozy powiatowe przebiegają przecież przez poszczególne miejscowości i tym samym zaspokajają jednocześnie potrzeby w zakresie przemieszczania się wewnątrz gminy - przekonuje starosta bielski Andrzej Płonka.
  • Z zarzutami, że gminy finansują sobie ze środków FRPA głównie dowozy dzieci do szkół, nie do końca zgadza się dyrektor biura Związku Gmin Wiejskich RP Leszek Świętalski. Popiera jednak pomysł, aby najpierw rozpatrywano wnioski związków powiatowo-gminnych, choć pod pewnymi warunkami.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!