Trzeba większej puli w funduszu autobusowym. Kolejność kością niezgody

Jak do tej pory pieniędzy z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych wystarczało, ale może się to niebawem zmienić (Fot. gov.pl)
Od 2024 r. wprowadzone mają być umowy wieloletnie o dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Samorządowcy i eksperci alarmują jednak, że jeśli resort nie zwiększy puli, to będzie problem. A zbyt mała ilość pieniędzy oznacza, że może ich zabraknąć m.in. dla powiatów.
- Zdaniem ekonomisty transportu Marcina Gromadzkiego już teraz trzeba środki w ramach FRPA zwiększyć z 800 mln do 1,2 mld zł, a jeśliby proces i kolejność rozpatrywania wniosków miały być sprawiedliwe oraz dostępne także dla samorządów miejskich, to nawet do 3 mld zł.
- Powiaty nie zgadzają się na dopuszczenie do programu miast, jeśli pula pieniędzy nie zostanie zwiększona albo kolejność przyznawania dopłat zmieniona tak, żeby gminy nie były na pierwszym miejscu. - Przewozy powiatowe przebiegają przecież przez poszczególne miejscowości i tym samym zaspokajają jednocześnie potrzeby w zakresie przemieszczania się wewnątrz gminy - przekonuje starosta bielski Andrzej Płonka.
- Z zarzutami, że gminy finansują sobie ze środków FRPA głównie dowozy dzieci do szkół, nie do końca zgadza się dyrektor biura Związku Gmin Wiejskich RP Leszek Świętalski. Popiera jednak pomysł, aby najpierw rozpatrywano wnioski związków powiatowo-gminnych, choć pod pewnymi warunkami.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.