Partnerzy portalu

Urząd marszałkowski i Koleje Śląskie szukają dostawcy pociągów

  • PAP/rs
  • 20 marca 2023 - 17:18 | Aktualizacja: 20 marca 2023 - 17:50
Dwa przetargi dotyczące zamówienia łącznie 25 pociągów dla Kolei Śląskich ogłosiły samorząd woj. śląskiego oraz sam przewoźnik. W prawie opcji zamówienia mogą zostać zwiększone łącznie do 35 pociągów.
  • Zamówienie podstawowe obejmuje 22 nowe elektryczne zespoły trakcyjne i świadczenie usług serwisowych do końca 2035 r.
  • Prawo opcji dotyczy dostawy kolejnych 8 pociągów tego samego typu, a także przedłużenie usług serwisowych do wykonania drugiej naprawy poziomu P4.
  • Pierwszy pociąg z zamówienia podstawowego ma zostać dostarczony do połowy 2026 r., a kolejne - po dwa w kolejnych miesiącach.

Pierwszy pociąg z zamówienia podstawowego ma zostać dostarczony do połowy 2026 r.

Ogłoszenie przetargowe Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego na 22 elektryczne zespoły trakcyjne (i osiem kolejnych w prawie opcji) wraz ze świadczeniem usług serwisowych opublikowano w poniedziałek w dzienniku urzędowym Unii Europejskiej.

Zamówienie podstawowe obejmuje 22 nowe elektryczne zespoły trakcyjne i świadczenie usług serwisowych do końca 2035 r. Prawo opcji dotyczy dostawy kolejnych 8 pociągów tego samego typu, a także przedłużenie usług serwisowych do wykonania drugiej naprawy poziomu P4 (co 1 mln km, co 8 lat) - nie dłużej niż do końca 2043 r.

Pierwszy pociąg z zamówienia podstawowego ma zostać dostarczony do połowy 2026 r., a kolejne - po dwa w kolejnych miesiącach.

Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia chodzi o czteroczłonowe zespoły trakcyjne (zarówno w zamówieniu podstawowym, jak i w prawie opcji) o prędkości eksploatacyjnej 160 km/h z co najmniej 186 miejscami siedzącymi i łącznej liczbie miejsc co najmniej 390. Przewidziano po osiem drzwi na każdą stronę pociągu.

Termin składania ofert w przetargu urzędu marszałkowskiego to 4 maja.

Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc., w tym cena dostawy 45 proc. i cena usług serwisowych 15 proc.), współczynniki efektywności energetycznej ruchowej i postojowej (łącznie 25 proc.), masa służbowa pociągu (5 proc.), określone kary umowne (5 proc.) i zastosowanie technologii SiC w przetwornicach (5 proc.).

Zamówienie ma być współfinansowane środkami programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-27 (w działaniu pod nazwą: Regionalny tabor kolejowy).

Równoległy przetarg Kolei Śląskich dotyczy trzech EZT z opcją na dwa kolejne

Równoległy przetarg Kolei Śląskich dotyczy trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych o takich samych parametrach (i dwóch kolejnych w prawie opcji) wraz ze świadczeniem usług serwisowych do wykonania pierwszej naprawy poziomu P4. Opcja - poza dwoma pociągami - może dotyczyć wydłużenia usług serwisowych do drugiej naprawy P4.

Pierwsze dwa pociągi w tym zamówieniu powinny zostać dostarczone nie później, niż w dwa lata od podpisania umowy (chyba, że wykonawca zaoferuje krótszy termin), a pozostały, nie później niż w 25 miesięcy od podpisania umowy (lub krótszy termin).

Kryteria oceny ofert w przetargu Kolei Śląskich to: cena (70 proc.),termin dostawy (20 proc.), masa służbowa pociągu (5 proc.) i określone kary umowne (5 proc.). Koleje Śląskie nie zamierzają przy tym zamówieniu korzystać z Funduszy Europejskich. Termin składania ofert ustalono na 28 kwietnia br.

Koleje Śląskie należą do samorządu woj. śląskiego. Obecnie na kilkunastu liniach w regionie przewożą ponad 20 mln pasażerów rocznie. Tabor przewoźnika liczy ok. 65 pociągów. Większość z nich kupiono przy wsparciu Funduszy Europejskich.

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!