PARTNERZY PORTALU

Urzędy częściowo wznawiają bezpośrednią obsługę mieszkańców

  • pt    4 maja 2020 - 11:05
Urzędy częściowo wznawiają bezpośrednią obsługę mieszkańców
Urzędy zaczynają przyjmować interesantów, ale w większości na spotkanie z urzędnikiem trzeba umówić się telefonicznie lub mailowo (fot. krakow.pl)

Od 4 maja urzędy miejskie Krakowa, Torunia i Gorzowa wznawiają bezpośrednią obsługę mieszkańców, podobnie dzieje się w kilkunastu innych miastach. Nie oznacza to jednak, że urzędy pracują już normalnie.




  • Samorządowe urzędy były zamknięte dla mieszkańców od 19 marca.
  • Coraz więcej spraw można załatwić za pomocą internetu.
  • Urzędy zaczynają przyjmować interesantów, ale w większości na spotkanie z urzędnikiem trzeba umówić się telefonicznie lub mailowo.

Krakowski urząd miejski od poniedziałku, 4 maja znów przyjmuje mieszkańców. Klienci będą przyjmowani w godzinach od 8 do 13 wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Rezerwacja wizyty będzie możliwa przez stronę internetową lub telefonicznie.

- Zachęcamy jednak do ograniczenia osobistych wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum i korzystania z możliwości załatwiania spraw przez Internet. Wszelkie informacje dostępne są na stronach BIP oraz obywatel.gov.pl – informuje magistrat.

 Czytaj: W urzędach nastał nowy cyfrowy świat

W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracownikom, wprowadzone zostało ograniczenie liczby klientów przebywających w budynku – odpowiada ona liczbie czynnych stanowisk obsługi. - Dlatego prosimy o przychodzenie do urzędu kilka minut przed planowaną wizytą (wcześniej klient nie zostanie wpuszczony do budynku). Pracownik zajmujący się wpuszczaniem klientów do budynku poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy, w celu potwierdzenia dokonanej rezerwacji i skierowania do odpowiedniego stanowiska obsługi – wyjaśnia krakowski UM.

Trzeba dodać, że decydując się na złożenie wniosku w krakowskim UM, klient może zostać poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy – w celu porównania ze zdjęciem na dokumencie tożsamości (dowód osobisty, paszport).

Przychodzący do urzędu proszeni są także o to, aby posługiwali się własnymi długopisami.

Także w Toruniu od poniedziałku 4 maja przywrócona zostanie bezpośrednia obsługa mieszkańców w niektórych wydziałach urzędu. Bezpośrednia obsługa zostanie przywrócona w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta w zakresie udzielania informacji, wydawania druków, potwierdzania profili zaufanych. W Miejskim Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności będzie można załatwić sprawy związane z procedurą orzeczniczą, wydawaniem legitymacji osób niepełnosprawnych i kart parkingowych.

W Nowej Soli znów każdy mieszkaniec będzie mógł wejść i spotkać się z pracownikiem urzędu, ale zachowując określone zasady bezpieczeństwa. Jak podaje tamtejszy magistrat, ze względu na pojedynczą obsługę klienta na stanowisku i zachowanie dystansu osób oczekujących na obsługę wewnątrz budynku, mogą pojawić się jednak czasowe ograniczenia wpuszczania osób na teren urzędu.

Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej powróciło do bezpośredniej obsługi mieszkańców już w ubiegłym tygodniu. Jednak aby spotkać się z urzędnikiem, najpierw należy się z nim umówić na konkretną godzinę.

Do budynku można dostać się tylko przez jedno wejście, a sprawy załatwiane będą przez okienko znajdujące się obok wejścia.

W Gorzowie, także od 4 maja, obsługa będzie realizowana bezpośrednio na stanowiskach urzędniczych, przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między osobami. Klienci będą wpuszczani do budynków przez pracowników ochrony pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba.

Na podobnych zasadach pracuje już także magistrat w Kętach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (6)

  • Kokk, 2020-05-04 16:40:31

    Do Ciekawski: jest łatwiej bez stania petentów w kolejkach bez pretensji. Wszak nie oddawana mówi się o załatwianiu spraw przy pomocy internetu. Może to jest czas na to własnie
  • Koko, 2020-05-04 16:38:18

    Do petenci pracuję w urzędzie. Nie widzimy się z petentami ale pomagamy w załatwianiu wszystkich spraw. Czy tak bardzo Państwu brakuje stania w kolejkach i narzekania że nie możecie danego dnia nic załatwić. Niż załatwić wiele spraw zdalnie
  • Znawca, 2020-05-04 15:46:34

    Do petenci: A to w bankach bywa na raz po kilkaset osób tak jak dzieje się to w największych miastach? Ciekawe...

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!