PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

W Gdyni testują najdłuższy trolejbus w Europie

  • pt    5 czerwca 2019 - 16:30
W Gdyni testują najdłuższy trolejbus w Europie
(fot gdynia.pl)

Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższym trolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na gdyńskie drogi.




  • Tylko w Gdyni, Lublinie i w Tychach możemy jeździć trolejbusami.
  • Gdynia regularnie unowocześnia swój tabor trolejbusów.
  • Nowoczesne trolejbusy buduje firma Solaris.

Solaris wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej będzie testować w Gdyni Trollino 24. Najnowszy trolejbus od polskiego producenta zapowiada się bardzo nowocześnie.

24 metry to maksymalna, dopuszczalna w Europie długość pojazdów tego typu. Do tej pory na europejskich drogach można było spotkać tak długie trolejbusy m.in. w kilku miastach Szwajcarii. Podczas testów Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów. Gdynia jest jedynym miastem, w którym trolejbus będzie przechodzić testy homologacyjne. Potrwają one ok. 6 tygodni.

Trolejbusy w Gdyni

Od marca tego roku po ulicach Gdyni jeżdżą przegubowe trolejbusy. To Solaris Trollino 18, pierwsze w historii miasta fabrycznie nowe tego typu pojazdy.

Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe na całej długości. Zabierają 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących.

- ZKM w Gdyni od lat prowadzi badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Z tych badań wynikało, że trolejbusy były gorzej postrzegane niż autobusy w zakresie wygody podróży. Doszliśmy do wniosku, że przewaga autobusów wynika przede wszystkim z faktu, że wśród taboru są pojazdy przegubowe, zapewniające zdecydowanie lepsze warunki podróży. Na tej podstawie podjęliśmy decyzję, że czas rozpocząć wprowadzanie do naszej sieci także trolejbusów przegubowych - tłumaczy Olgierd Wyszomirski, zastępca dyrektora ZKM Gdynia ds. oferty przewozowej.

Na pokładzie trolejbusów znajdziemy m.in. ładowarki USB czy rozbudowany system informacji pasażerskiej w postaci tzw. elektronicznych koralików - monitorów LCD z przebiegiem kolejnych przystanków na trasie linii.

Na uwagę zasługują również zastosowane w budowie pojazdów technologie. Wszystkie zostały wyposażone w baterie trakcyjne, umożliwiające przejazd nawet 35 km z „odpiętymi szelkami”. Co więcej, trolejbusy posiadają zaawansowany system zarządzania energią - posiadają zdolność rekuperacji, czyli oddawania nadmiaru energii podczas hamowania bądź zjazdów ze wzniesień z powrotem do sieci trakcyjnej lub baterii.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • WoWa, 2019-06-06 12:24:40

    Nie przekonuje mnie wyjaśnienie decydentów. Sądzę że zależnie od trasy istnieje optimum pomiędzy częstotliwością kursów i wielkością jednostki - a o tym ani słowa.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.