PARTNERZY PORTALU

W łódzkiej komunikacji miejskiej więcej pasażerów niż przed pandemią

  • PW    24 maja 2022 - 09:55
W łódzkiej komunikacji miejskiej więcej pasażerów niż przed pandemią
W ostatnich miesiącach z łódzkiej komunikacji korzysta znacznie więcej pasażerów (Fot. uml.lodz.pl)

W kwietniu wpływy z biletów na podróżowanie komunikacją miejską w Łodzi wyniosły ponad 14,8 mln zł, a sprzedano ich ok. 2 mln 383 tys. To lepszy wynik nawet niż przed pandemią. - Zauważamy wzrost ilości pasażerów i powrót mieszkańców do komunikacji miejskiej po epidemii – mówi zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Maciej Sobieraj.




Ostatnio zapytaliśmy w wybranych miastach o skalę zainteresowania komunikacją miejską i wpływy ze sprzedaży biletów w ostatnich miesiącach. Organizatorzy transportu zbiorowego w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Szczecinie, Poznaniu i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii byli zgodni, że sytuacja się poprawiła, ale do poziomu sprzed pandemii COVID-19 jeszcze trochę brakuje.

Jak jest w Łodzi?

- Zauważamy wzrost ilości pasażerów i powrót mieszkańców do komunikacji miejskiej po epidemii. Pojawiły się również nowe tendencje. Część mieszkańców nadal pracuje częściowo zdalnie. Tacy pasażerowie wybierają bilety czasowe, a nie okresowe. Widać to w statystykach sprzedaży. Ponadto zauważamy wzrost sprzedaży biletów za pomocą aplikacji mobilnych. Obecnie jest to 30 proc. wszystkich biletów – wyjaśnia zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Maciej Sobieraj.

Liczby pokazują, że w Łodzi jest wręcz lepiej niż w 2019 r. W kwietniu br. wpływy ze sprzedaży biletów okresowych wyniosły w Łodzi ponad 7,3 mln zł, a czasowych blisko ponad 7,5 mln zł, co daje razem przeszło 14,8 mln zł. To lepszy wynik nawet niż w 2019 r., kiedy było to łącznie niecałe 13,4 mln zł, nie mówiąc o kwietniu 2020 czy 2021. Większe wpływy częściowo tłumaczy podwyżka cen biletów, które zaczęła w Łodzi obowiązywać od 1 marca 2022 r. Ale z drugiej strony lepiej było także pod względem ilości sztuk sprzedanych biletów - ok. 2 mln 383 tys. w kwietniu 2022 r. wobec niespełna 2,3 mln w kwietniu 2019.

Zobacz też Zainteresowanie funduszem autobusowym wzrasta, bo gminy biednieją?

Co więcej, jeszcze lepsza sprzedaż była w marcu – ponad 2 mln 640 tys. biletów za prawie 15,4 mln zł, podczas gdy w marcu 2019 – ok. 2 mln 462 tys. za 14,2 mln zł. Zresztą już w lutym br., czyli przed ostatnią podwyżką – w Łodzi sprzedano ponad 2,3 mln biletów za ok. 15 mln zł. Wprawdzie w lutym 2020 r. poszło ok. 2,6 mln biletów, ale za 13,6 mln, a w 2019 r. – 2,2 mln biletów za ponad 12,8 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!



Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę


×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!