PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

W Warszawie wojna z nieuczciwymi taksówkarzami

  • pt    7 sierpnia 2014 - 14:51
W Warszawie wojna z nieuczciwymi taksówkarzami

Niewydanie paragonu, pobieranie opłaty bez włączonego taksometru, niezdany egzamin z topografii miasta – to najczęstsze naruszenia ujawnione podczas kontroli warszawskich taksówek.




Kontrole  organizują wspólnie urząd miasta. Warszawy, służby podległe wojewodzie mazowieckiemu oraz kontrolę skarbową.

W pierwszym półroczu sprawdzono 1595 stołecznych przewoźników. Działania będą kontynuowane w kolejnych miesiącach. Po ulicach Warszawy jeździ obecnie 10,1 tys. taksówek (dane na 30 czerwca br.).

Czytaj też: Zmiany w oznakowaniu warszawskich taksówek

- Zależy nam na jak najwyżej jakości usług taksówkarskich w stolicy. Wprawdzie problemy dotyczą marginalnej części rynku, jednak cierpi na tym wizerunek wszystkich. Dlatego już od kilku dobrych lat prowadzimy nasilone kontrole i współpracujemy w tym zakresie ze służbami podległymi wojewodzie oraz samymi taksówkarzami, eliminując wszelkie nieuczciwe praktyki -  mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.

Przedstawiciele: mazowieckiej inspekcji handlowej, inspekcji transportu drogowego, Urzędu Kontroli Skarbowej, straży miejskiej i policji odwiedzili miejsca, na które najczęściej skarżą się pasażerowie. Sprawdzano m.in. oznakowanie pojazdów (np. czy widoczna jest informacja o cenie), prawidłowość działania taksometrów oraz legalność prowadzenia działalności.

Czytaj: Warszawscy urzędnicy wsiadają do eko-aut

W sumie w pierwszej połowie roku kontrolą objęto 1595 przewoźników. Wystawiono 405 mandatów na kwotę 44 tys. zł. za naruszenia: ustawy prawo o ruchu drogowym, ustawy o cenach oraz przepisów karno-skarbowych i przepisów prawa miejscowego.

Warszawski urząd wygasił 32 licencje, udzielił taksówkarzom 246 ostrzeżeń i wydał 46 decyzji cofających licencję. Oprócz tego wysłano do policji 12 „żądań ścigania” za bezprawne używanie barw i herbu m.st. Warszawy.

Przeprowadzono także 547 kontroli na drodze – stwierdzając 159 nieprawidłowości. Najczęstsze dotyczyły kierowania pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta (71 osób), nierejestrowania usługi na kasie fiskalnej (40 przypadków). Inspekcja handlowa stwierdziła 8 przypadków niewydania paragonów z kasy fiskalnej, a przewoźnicy 3 razy zawyżyli należność za usługę.

Urzędnicy informują, że wsiadając do taksówki warto zwrócić uwagę na:

*prawidłowe oznakowanie taksówki, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy;

* w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu;

* w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca po zewnętrznej stronie szyby o cenie za 1 km w I strefie taryfowej; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, powinien zawierać taryfę opłat według następującego wzoru.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Viator, 2014-08-08 12:34:47

    Czas najwyższy by rozwiązać tę sprawę. Sam jako prowincjusz padłem ofiarą mafii taksówkowej o której wszyscy wiedzieli ale nikt nie przeciwdziałał. A sprawa prosta jak budowa cepa. Takie sprawy sa najlepszym sprawdzianem istnienia praworządności lub jej braku w Państwie

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.