PARTNER PORTALU
  • BGK

W Warszawie wymieniono pierwsze wiaty przystankowe

  • pap    23 kwietnia 2015 - 17:17
W Warszawie wymieniono pierwsze wiaty przystankowe
W czwartek (23 kwietnia) prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz odsłoniła pierwszą, nową tzw. seryjną wiatę przystankową (fot. facebook)

Wiaty seryjne są praktyczne, obszerne i wyglądem nawiązują do tzw. Ł-ek, czyli zadaszeń z lat 70. To jeden z trzech rodzajów nowych zadaszeń montowanych w mieście.




W październiku ub. roku rozpoczęło się stawianie nowych wiat przystankowych w ramach projektu "Przystanek Komunikacji Miejskiej". W zależności od charakteru przestrzeni, instalowane są trzy rodzaje wiat. Konkursowe - w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach, konserwatorskie - w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim i seryjne - w centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum. W sumie do końca 2016 r. w Warszawie ma pojawić się 1580 nowych zadaszeń.

Ustawiono już 200 wiat - 81 konkursowych, 118 konserwatorskich i jedną seryjną. 58 zamontowano na przystankach tramwajowych a 142 - na autobusowych.

W czwartek odsłonięto pierwszą seryjną wiatę na przystanku autobusowym przy ul. Piotra Wysockiego na Targówku, gdzie powstaje także nowa ścieżka rowerowa oraz chodnik.

"Zmieniamy oblicze takich miejsc, jak ta ulica na Targówku, nie tylko (miejsc) w samym centrum, nie tylko po lewej stronie Wisły, ale też po prawej stronie rzeki" - podkreśliła Gronkiewicz-Waltz. Przypomniała, że miasto nie wydaje na wiaty "ani złotówki z budżetu". Stawia je firma AMS SA, która będzie zarabiać na ekspozycji reklamy zewnętrznej na wiatach.

Wiaty seryjne są aluminiowe i mogą mieć 2,8m, 4,2m lub 5,6m długości. Dach wiaty ma ograniczać nagrzewanie się wnętrza latem. W środku oprócz gabloty z rozkładem jazdy, umieszczono długą ławkę przystankową. Wiata seryjna została zaprojektowana przez firmę AMS SA, w odróżnieniu od wiaty konserwatorskiej i konkursowej, które są projektami miasta.

Zgodnie z umową AMS SA w ramach koncesji w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych). Jak przypomniał prezes AMS SA Marek Kuzaka, projekt "Przystanek Komunikacji Miejskiej" jest finansowany z reklam na wiatach.

"Stąd postulaty, żeby nie było tam reklamy, a była wyłącznie ławka, przeczy istocie tego projektu. Żeby zbudować te wiaty, a miasto szacowało koszty wybudowania 1580 wiat na 80 mln zł, muszą być na nich reklamy. Staramy się, żeby ta reklama była możliwie najlepiej skomponowana z otoczeniem" - powiedział Kuzaka.

Wszystkie nowe wiaty będą interaktywne - standardowo wyposażono je w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR. Dzięki tej technologii, poprzez bramkę gateams.com, pasażerowie mogą skorzystać z szeregu funkcjonalności - zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście, lub pobrać darmowe treści. Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich, dostępne jest również darmowe WiFi (w lokalizacjach umożliwiających efektywne wykorzystanie tej technologii).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • mzakrzewski, 2015-04-24 08:36:23

    Zastanawiam się co za idiota wymyślił i zatwierdził wiaty np na Krakowskim Przedmieściu.Wąskie dach, ściany boczne. nie spełniają podstawowej roli- ochrony pasażera przed kaprysami pogody. Ma być estetycznie? Postawić ławeczki,ze ścianką na reklamy za plecami. Będzie taniej, ludzie nie będą się wk. ...gdy na daremnie próbują pod tymi dzisiejszymi cudami znaleźć schronienie.  rozwiń



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.