PARTNER PORTALU
  • BGK

W Warszawie wzrosły wpływy ze sprzedaży biletów

  • PAP    30 stycznia 2015 - 18:16
W Warszawie wzrosły wpływy ze sprzedaży biletów
Fot. sxc.hu

Wpływy ze sprzedaży biletów w Warszawie w 2014 r. wyniosły ponad 77 1 mln zł, o prawie 29 mln zł więcej niż w 2013 r. - poinformował w piątek (30 stycznia) stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego.




W minionym roku znacznie zwiększyła się zarówno liczba jak i wartość biletów sprzedanych przez ZTM. W 2013 r. dochody ze sprzedaży biletów wyniosły nieco ponad 742 mln zł. W 2014 r. było to już ponad 771 mln zł.

Największy wzrost widać w liczbie sprzedanych biletów jednorazowych. W 2013 r. sprzedano ich ponad 18 mln. W 2014 r. sprzedaż tych biletów wzrosła o ponad 13 mln sztuk i osiągnęła poziom ponad 31,3 mln. To oznacza, że dochody z ich sprzedaży wzrosły o ponad 53 mln zł (z prawie 66 mln zł w 2013 r. do ponad 119 mln zł w 2014 r.). Wzrost sprzedaży biletów jednorazowych dotyczy zarówno tych ważnych tylko w I strefie, jak i tych obowiązujących w obu strefach biletowych.

ZTM informuje, że sprzedał także więcej biletów długookresowych. W 2013 r. sprzedano ponad 4,5 mln sztuk, w 2014 r. sprzedaż przekroczyła 4,8 mln biletów. Przełożyło się to na zwiększenie wpływów ze sprzedaży o ponad 46 mln zł. Więcej sprzedano przede wszystkich biletów 30-dniowych. W 2014 r. mniejszą popularnością cieszyły się bilety 90-dniowe. Ich sprzedaż w porównaniu z 2013 r. spadła o prawie 33 tys. sztuk.

Wśród biletów 30-dniowych prawie 40 proc. to Bilety Warszawiaka dla posiadaczy Karty Warszawiaka i odpowiednio - prawie 42 proc. wśród biletów 90-dniowych.

ZTM zanotował także wyższe wpływy z kar za jazdę bez biletu. Zarząd szacował, że w 2014 r. wpływy z tego tytułu wyniosą ok. 20 mln zł, tymczasem była to kwota prawie 29 mln zł.

Jak tłumaczył dyrektor ZTM Wiesław Witek wzrost sprzedaży biletów wynika m.in. z uszczelnienia systemu kontroli biletów.

"W zeszłym roku poza 70 zawodowymi (kontrolerami biletów) było zatrudnionych 120 osób na umowę-zlecenie. W tym roku chcemy utrzymać taką liczbę kontrolerów, czyli ok. 190-200. Według mnie to jest minimum w Warszawie. Na pewno nie 70, ponieważ jest to za mało. Liczba kontroli będzie na poziomie z 2014 r." - powiedział na konferencji prasowej Witek.

Przekonywał, że dodatkowe kontrole maja spełniać przede wszystkim funkcję prewencyjną. "Nie zarabiamy na wezwaniach, chcemy sprzedawać bilety i za to utrzymywać komunikację miejską. Po co nam cała ta praca związana z windykacją, nie chcemy zarabiać na wezwaniach" - argumentował dyrektor ZTM.

Zarząd poinformował ponadto w piątek, że Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych wstrzymał wykonanie decyzji zabraniającej ZTM pozyskiwania danych z bazy Ministerstwa Finansów o tym, czy osoba wnioskująca o hologram Karty Warszawiaka płaci podatki w Warszawie. W związku z tym od 30 stycznia ZTM ponownie będzie weryfikował dane wnioskodawców w bazie MF.

Zawieszenie wykonania decyzji GIODO nie oznacza końca sprawy. Stanie się tak dopiero po wydaniu prawomocnego orzeczenia przed sąd. Jednak do tego czasu ZTM może ponownie weryfikować dane w bazie ministerstwa.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.