PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa: Jak przejść przez bramki na II linii metra?

  • AT    6 marca 2015 - 11:35

Na stacjach centralnego odcinka II linii metra w Warszawie nie ma znanych z I linii „kołowrotków”, które po skasowaniu biletu trzeba popchnąć aby wejść do strefy biletowej. Są za to bramki, przez które pasażer przechodzi, gdy rozsuną się na boki szklane płyty.




Korzystanie z bramek na II linii metra jest bardzo proste - wystarczy przyłożyć kartę lub wsunąć bilet, a szklane płyty otworzą się same. Pamiętać trzeba jednak o kilku podstawowych zasadach.

Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu karty do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, otwierając tym samym przejście.

Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego.

Bramka nie otworzy się dopóki bilet nie zostanie odebrany. Wychodząc ze stacji także trzeba przejść przez bramkę z zieloną strzałką. Szklane drzwi rozsuną się automatycznie.

Opiekunowie, którzy podróżują z dziećmi niekorzystającymi jeszcze z biletu, powinni prowadzić je tuż przed sobą. Bramka zamyka się automatycznie za przechodzącym pasażerem.

Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki. Taka bramka jest dwukierunkowa, tzn. jest wejściem z wyjściem. Kierunek ruchu pokazują oznaczenia - jeśli wyświetlany jest symbol czerwonego krzyżyka, trzeba przepuścić osobę idącą z przeciwnego kierunku. Po chwili na bramce pokaże się zielona strzałka oznaczająca możliwość przejścia z tej strony.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.