PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa liderem transport-sharingu. Kto na kolejnych miejscach?

  • AKC    8 stycznia 2019 - 13:30
Warszawa liderem transport-sharingu. Kto na kolejnych miejscach?
Sooter-sharing działa w Poznaniu od ponad roku (fot. poznan.pl)

Mieszkańcy największych ośrodków miejskich w Polsce mają dostęp do 18 272 pojazdów i innych środków transportu do wypożyczenia w ramach transport-sharingu. Usługę oferuje 21 dostawców, udostępniając 11 różnych rodzajów komunikacji, wynika z raportu DataArt: "Transport-sharing w Polsce. Analiza dostępności usług transport-sharingu w największych ośrodkach miejskich w Polsce na koniec 2018 roku". Zdaniem jego autorów, rozwój współdzielonej komunikacji nie byłby możliwy na taką skalę, gdyby nie koncepcja Internet of Things (IoT).




  • Największą liczebnie grupę transport-sharingu w Polsce stanowią rowery tradycyjne, których liczba wynosi 11,9 tys. Są dostępne w sześciu na siedem największych ośrodków miejskich (oprócz Trójmiasta). Największa sieć funkcjonuje w Warszawie - liczba dostępnych rowerów to 5,8 tys.
  • Samochody w ramach transport-sharingu (spalinowe, hybrydowe i elektryczne) stanowią drugą, największą liczebnie grupę pojazdów. Ich suma w grudniu 2018 roku wyniosła niecałe 3,8 tys.
  • Samochody są dostępne we wszystkich siedmiu największych ośrodkach miejskich. Największa sieć funkcjonuje w Warszawie i składa się z 1,6 tys. pojazdów, które udostępniają czterej dostawcy.

Istotną częścią ogólnopolskiej floty transport-sharingu są pojazdy napędzane wyłącznie elektrycznie. Ich suma wynosi 2,6 tys.Najliczniejszą grupę stanowią tu skutery elektryczne, razem z dynamicznie rosnącą siecią elektrycznych hulajnóg. Flota elektryczna składa się również z samochodów osobowych elektrycznych, samochodów dostawczych elektrycznych oraz rowerów elektrycznych.

Transport-sharing jest najbardziej rozpowszechniony w Warszawie, gdzie mieszkańcy mają do
dyspozycji 9 różnych rodzajów komunikacji i ponad 8,4 tys. pojazdów. To stanowi ponad 46 proc.
badanej floty.

Na 100 mieszkańców stolicy przypada średnio 0,5 pojazdu, zaś na kilometr kwadratowy
miasta 16,4 pojazdu. W pozostałych ośrodkach miejskich, na 100 mieszkańców przypada średnio od
0,1 do 0,3 pojazdu, zaś na kilometr kwadratowy od 1,8 do 6,1 pojazdu.

Mieszkańcy największych ośrodków miejskich mogą spodziewać się w przyszłym roku uatrakcyjnienia
oferty:

  • 86 proc. dostawców planuje powiększyć liczbowo obecną flotę w ramach miast, w których
    obecnie funkcjonuje;
  • 46 proc. dostawców planuje wymienić obecną flotę na nowsze odpowiedniki;
  • 85 proc. dostawców planuje poszerzyć flotę o nowy rodzaj pojazdu w ramach ośrodków miejskich, w których obecnie funkcjonuje;
  • 64 proc. dostawców planuje w przyszłym roku przeprowadzić ekspansję do nowych miast w
    Polsce.




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Prof,. Glass, 2019-01-10 11:42:57

    Do mała korzyść.: Jeszcze jedna hucpa po Polsku! Zryte przez bolszewię mózgi nie są w stanie rozwiązać prostych zdawałoby się problemów. Są przykłady Londynu, Estonii, Łotwy, Wlk. Brytanii, Irlandii. Nie wspominając o Skandynawach. Specjalne bus pasy, relokacja ruchu aut z centrów miast na tzw. miej...skie obwodnice (są to zwykle ulice otaczające centrum), stworzenie tak jak w Londynie systemu numerów rejestracyjnych, które w danym dniu mogą wjechać do centrum, nie wspominając o tzw. systemach sterowania ruchem (ale u nas one prawie nie działają) Winą jest tu myślenie wsobne urzędników nastawionych na własną karierę, rodzinne synekury, partyjne nadania itp. A reszta to... resztę sobie dośpiewajcie. Nie ma u nas kadry profesjonalnej urzędniczej pracującej na potrzeby mieszkańców a nie systemu. Reszta bydłocji ma sobie poradzić, a jak nie, to emigruj lub do piachu, o czym pisał już śp. Tadeusz Różewicz. No ale kto to czyta z tych tłuków poezję i myśli poety?  rozwiń
  • mała korzyść., 2019-01-08 16:54:40

    nie mogę doszukać się większych korzyści dla ogół z powodu tego transport - sharing - jest tylko większy tłok, bo człowiek zamiast pojechać publicznym transportem zbiorowym , jechałby np. wypożyczonym samochodem.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.