PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa plażuje nad Wisłą

  • pap    20 lipca 2014 - 09:39
Warszawa plażuje nad Wisłą

Warszawski ratusz przygotował kampanię "Dzielnica Wisła", której celem jest poprawa czystości miejsc publicznych w pobliżu rzeki. Ma ona promować nadwiślańskie brzegi jako przestrzeń do wypoczynku, a jednocześnie nakłaniać do odpowiedzialnego korzystania z niej.




"Zależało nam na pozytywnym przesłaniu, rzeka i jej brzeg to jest taki szczególny fragment Warszawy. Mieszkańcy miasta identyfikują się z Wisłą, lubią ją, a jednocześnie jest to +dzielnica bez burmistrza+. Dlatego wymaga większej odpowiedzialności za wspólną przestrzeń" - powiedział PAP pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły Marek Piwowarski.

Działania miasta w ramach kampanii "Dzielnica Wisła" skupi się na dwóch rejonach - odcinku brzegu rzeki między Mostem Poniatowskiego a Portem Czerniakowskim oraz okolicach plaży "Poniatówka" na praskiej stronie Wisły.

W popularnych miejscach wypoczynku nad rzeką staną nowe, bardziej dostępne kosze na odpady, a do dyspozycji mieszkańców będą bezpłatne jednorazowe worki na śmieci oraz popielniczki. Będzie je można pobrać zarówno z dystrybutorów na plażach, jak i w klubokawiarniach na Wisłą. Miasto planuje zaprosić do akcji również sprzedawców ze sklepów zlokalizowanych w pobliżu rzeki. Nadwiślańskie tereny mają zostać uporządkowane; wyznaczone zostaną również nowe miejsca na rozpalanie ognisk.

Jak mówi Piwowarski, partnerami miasta w przygotowaniu kampanii "Dzielnica Wisła" są działające nad Wisłą klubokawiarnie. W akcję włączyło się ich ok. 20, jednak - jak podkreśla pełnomocnik - cztery, pięć z nich zaangażowało się w nią szczególnie; nie tylko zobowiązały się do dystrybucji materiałów informacyjnych, ale też pomagają w ich stworzeniu.

Poza poprawą infrastruktury, na terenach nad Wisłą staną tablice informacyjne, które z jednej strony będą zapraszać do aktywnego wypoczynku nad Wisłą, a z drugiej przypominać o potrzebie dbałość o wspólną przestrzeń. "Chcemy budować jednolity system informacji przestrzennej - spójne i czytelne oznakowanie ścieżek rowerowych oraz wszystkich elementów infrastruktury rekreacyjnej. Nad Wisłą jest ich coraz więcej, a mieszkańcy nie zawsze wiedzą, jak z nich korzystać" - powiedział Piwowarski.

O założeniach akcji przypominać będą też dystrybuowane wśród odwiedzających nadwiślańskie brzegi gadżety, takie jak plakietki, torby, koszulki oraz breloki. Miasto, we współpracy z klubokawiarniami, zamierza też realizować różnego rodzaju akcje, do których zapraszać będzie mieszkańców - np. wspólne zbieranie śmieci, które później zostaną wykorzystane do stworzenia artystycznej instalacji.

W przyszłości akcja ma objąć także nadwiślańskie bulwary, które obecnie są remontowane. Ich pierwszy odcinek - pomiędzy Mostem Śląsko-Dąbrowskim a Nowym Miastem - ma być udostępniony mieszkańcom jeszcze w tym roku. Planowo prace w tym rejonie powinny zakończyć się we wrześniu. Drugi odcinek bulwarów, do Mostu Świętokrzyskiego, powinien być gotowy latem przyszłego roku.

"Kampania właściwie już ruszyła. Trwa uzupełnianie infrastruktury w miejscach, które najchętniej odwiedzają warszawiacy. Trwa przygotowywanie palenisk pod ogniska oraz montaż nowych koszów na śmieci. W najbliższym czasie uruchomimy działania informacyjne. Akcja zaplanowana jest na sezon letni, ale to dopiero początek, bo myślimy już o kolejnym sezonie. To ma być taki spójny program, który będziemy chcieli budować w kolejnych latach" - zaznaczył Piwowarski.

Na początku lipca, podczas konferencji prasowej, prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała, że w latach 2014 - 2020 miasto zamierza wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z Wisłą i jej najbliższym otoczeniem.

Zapowiedziała m.in. powstanie nowego ośrodka wodniackiego "Przystań Warszawa", kolejnych odcinków nadwiślańskiego szlaku rowerowego, poprawienie dostępności infrastruktury sanitarnej nad rzeką oraz powstanie dwóch kładek dla pieszych w portach: żerańskim i czerniakowskim.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.