PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa z nowymi biletami. Informacje w biletomatach w pięciu językach

  • Grzegorz Dyjak    3 kwietnia 2019 - 07:48
Warszawa z nowymi biletami. Informacje w biletomatach w pięciu językach
Nowe będą wszystkie rodzaje biletów kartonikowych (fot. ztm.waw.pl)

Od poniedziałku, 8 kwietnia, zmieni się wzór graficzny biletów kartonikowych obowiązujących w Warszawskim Transporcie Publicznym. Już teraz informacje w automatach biletowych wyświetlają się także w czterech językach obcych. Do angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego dołączył właśnie język ukraiński.




  • Nowe będą wszystkie rodzaje biletów kartonikowych, od 20-minutowego po 3-dniowy, a także bilet weekendowy i wejściówki do metra.
  • Język ukraiński pojawił się już w ponad 1,5 tys. urządzeń działających w autobusach.
  • W 2018 roku w biletomatach stacjonarnych pasażerowie kupili 15,7 mln biletów czasowych, a w urządzeniach zamontowanych w pojazdach - 6,2 mln biletów czasowych.
  • Rozwiązania w komunikacji miejskiej będą jednym z tematów majowego Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2019) w Katowicach, jaki w dniach 13-15 maja odbędzie się pod patronatem serwisu PortalSamorzadowy.pl.

Od 8 kwietnia w Punktach Obsługi Pasażerów będą dostępne wszystkie typy biletów z nowymi wzorami. W innych punktach handlowych, na przykład salonikach prasowych i kioskach, znajdą się w sprzedaży w miarę wyczerpywania się zapasów starych biletów.

Co się zmienia w wyglądzie biletów kartonikowych?

Nowe są wszystkie rodzaje biletów kartonikowych, od 20-minutowego po 3-dniowy, a także bilet weekendowy i wejściówki do metra. Na biletach jest nazwa po polsku i angielsku, cena, informacja o tym, w której strefie komunikacyjnej obowiązują oraz logo Warszawskiego Transportu Publicznego czyli stylizowana litera „t”, przypominająca kształtem warszawską Syrenkę.

Nowe bilety są zróżnicowane kolorystycznie, np. 75-minutowy jednorazowy przesiadkowy ma kolor zielony, a dobowy jest koloru niebieskiego. Bilety ulgowe mają jaśniejszy odcień koloru obowiązującego dla danego rodzaju biletu.

Bilety z dotychczasowym wzorem zachowują swoją ważność.

Kolejna zmiana dotyczy biletomatów. Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego, którzy nie znają języka polskiego, mogli jak dotąd korzystać z automatów biletowych wyświetlających informacje po angielsku, niemiecku i rosyjsku. Teraz do menu biletomatów dołączył język ukraiński.

W Warszawie mieszka, pracuje i uczy się coraz więcej osób pochodzących z Ukrainy. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego podjął rozmowy z operatorami obsługującymi automaty biletowe, aby wprowadzili do biletomatów ukraińskojęzyczne menu.

Rośnie liczna sprzedawanych biletów w automatach

Język ukraiński pojawił się już w ponad 1,5 tys. urządzeń działających w autobusach. To automaty biletowe we wszystkich pojazdach Miejskich Zakładów Autobusowych, PKS Grodzisk Mazowiecki i firmy Arriva. Menu po ukraińsku będzie dostępne również w 583 nowych biletomatach pojazdowych, których montaż trwa w warszawskich tramwajach.

Automaty biletowe są coraz ważniejszym kanałem dystrybucji biletów Warszawskiego Transportu Publicznego. W 2018 roku w biletomatach stacjonarnych pasażerowie kupili 15,7 mln biletów czasowych, 9,4 mln jednorazowych, 402 tys. krótkookresowych i 2,2 mln długookresowych.

Natomiast w urządzeniach zamontowanych w pojazdach zakupiono w zeszłym roku łącznie 6,2 mln biletów czasowych, 5,8 mln jednorazowych, 15,9 tys. krótkookresowych i 662,1 tys. biletów długookresowych.

Czytaj też: Nowe bilety i logo stołecznego ZTM

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.