PARTNER PORTALU
  • BGK

Wydano 8,5 tys. kart upoważniających do biletów za złotówkę

  • PAP    3 kwietnia 2014 - 08:37

Do końca marca opolski urząd miasta wydał 8,5 tys. kart Opolska Rodzina, upoważniających dzieci i młodzież z miasta do kupna biletów za złotówkę w miejskich instytucjach kultury i sportu. Pojawił się pomysł, by z kart korzystały też dzieci z Aglomeracji Opolskiej.




Karty były wydawane od połowy lutego (wnioski składano już miesiąc wcześniej), a uprawniają do zniżek od początku marca.

Jak powiedziała PAP rzecznik prasowa opolskiego urzędu miasta Alina Pawlicka-Mamczura, do końca marca wydano ich 8,5 tys. i codziennie napływają kolejne wnioski.

"O popularności karty świadczy też fakt, że z dnia na dzień przybywa nam partnerów, czyli firm z Opola, reprezentujących różne branże, które oferują zniżki i rabaty posiadaczom tej karty" - dodała Pawlicka-Mamczura. Wśród partnerskich przedsiębiorstw są np. szkoły językowe, fryzjerzy, firmy meblarskie, informatyczne i kosmetyczne.

Od początku funkcjonowania karta uprawnia dzieci i młodzież z Opola do zakupu biletów za złotówkę do instytucji kultury i obiektów sportowych miasta, takich jak Galeria Sztuki Współczesnej, ogród zoologiczny, lodowisko Toropol oraz baseny Błękitna Fala, Akwarium i Wodna Nuta. Z karty Opolska Rodzina mogą korzystać dzieci i młodzież do 18 lat z Opola; jest ona też przeznaczona dla młodych ludzi, których rodzice rozliczają się z podatku dochodowego w I Urzędzie Skarbowym w Opolu.

Propozycję, by ze zniżek w ramach karty mogły też korzystać dzieci z całej Aglomeracji Opolskiej złożyli dwaj radni - miasta Opola Marcin Ociepa i powiatu opolskiego Tomasz Gabor. Aglomerację utworzyło 20 samorządów - w tym miasto Opole; na jej terenie mieszka 335 tys. osób, z czego 16 proc. to osoby w wieku przedprodukcyjnym.

Radni tłumaczyli, że w ten sposób stolica województwa powinna się "otwierać na gminy ościenne" i zapewniali, że miasto na tym nie straci.
Wyjaśniali, że przyjezdni będą przy okazji płacić w Opolu za parkingi, robić zakupy, korzystać z usług. Ociepa zaznaczył jednak, że powinien to być pomysł dla gmin, które zechcą do programu przystąpić. Powinny one wypracować z władzami Opola system rozliczania kosztów.

"W moim przekonaniu można to zrobić na trzy sposoby: ustalając całoroczny ryczałt; umawiając się na ryczałt od wydanej karty albo na szczegółowe rozliczenie wynikające z rejestracji pojedynczego wejścia, bo uważam, że karty mogłyby być sygnowane nazwą gminy, z której pochodzą mieszkańcy" - tłumaczył Ociepa.

Gabor obiecał być "ambasadorem pomysłu" i podjąć rozmowy z samorządowcami - wójtami i burmistrzami - z gmin wchodzących w skład Aglomeracji Opolskiej. Z pierwszym z nich - wójtem Dobrzenia Wielkiego - rozmawiał już w środę.

Wójt Dobrzenia Wielkiego Henryk Wróbel w rozmowie z PAP potwierdził, że jest zainteresowany pomysłem, choćby przez wzgląd na bliskość jego gminy i Opola. "To tylko kwestia znalezienia sposobu na rozliczenia. Środki na ten cel w budżecie postaramy się znaleźć" - powiedział Wróbel.

W opinii wiceprezydenta Opola Krzysztofa Kawałki do programu biletów za złotówkę może przyłączyć każda gmina z regionu - nie tylko te z Aglomeracji. "Ważne jednak, by samorządy te partycypowały w kosztach, które będziemy w związku z tym ponosić" - zastrzegł Kawałko i wskazał, że najkorzystniejszą formą rozliczeń byłby roczny ryczałt. "Ruch jest po stronie gmin, z naszej strony nie widzę w tym problemu. Zachęcamy i zapraszamy" - dodał.

Zastrzegł, że jeszcze nie wiadomo, ile będzie kosztować budżet miasta wprowadzenie biletów za złotówkę. Będzie to wiadomo po kwartale działania kart. Wtedy miasto podliczy zainteresowanie i koszty.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.