PARTNER PORTALU
  • BGK

Wynik Kolei Dolnośląskich za rok 2018: ponad 11,6 miliona pasażerów

  • Michał Wroński    2 stycznia 2019 - 07:40
Wynik Kolei Dolnośląskich za rok 2018: ponad 11,6 miliona pasażerów
27 grudnia 2018 r. minęło 11 lat od powołania spółki Koleje Dolnośląskie oraz 10 lat od uruchomienia przez nią działalności przewozowej. (fot. mat. KD)

Ponad 11,6 miliona przewiezionych pasażerów - to wynik Kolei Dolnośląskich za rok 2018. Spółka właśnie skończyła 10 lat i - jak przekonują jej przedstawiciele - jest najprężniej rozwijającym się przewoźnikiem na polskiej kolei. Rok do roku przybyło jej 25 proc. więcej pasażerów!




  • W ciągu ostatnich lat KD regularnie osiągają ok. 2-milionowy przyrost liczby pasażerów w ciągu roku.
  • Od 2013 r. wzrost liczby pasażerów KD wyniósł ponad 480 proc.
  • Jeśli idzie o udział w rynku przewozów według liczby przewiezionych pasażerów, to w okresie od stycznia do listopada 2018 r. niekwestionowanym liderem pozostawały Przewozy Regionalne.

 Jubileuszowy rok był dobry dla spółki. Przewiozła ona w nim 11,6 mln pasażerów czyli o ponad 2,2 mln więcej niż przed rokiem. Oznacza to wzrost o prawie 25 proc. rok do roku. Jak podkreślają przedstawiciele KD to największy wzrost spośród wszystkich przewoźników kolejowych w kraju.

Jak podały KD w trzech miesiącach 2018 osiągnięto wynik na poziomie ponad miliona pasażerów miesięcznie, a w każdym z pozostałych miesięcy ponad 900 tys. przewiezionych pasażerów miesięcznie - to więcej niż przewieziono w całym 2011 roku. Przedstawiciele spółki przypominają, że od kilku lat osiąga ona regularnie ok. 2-milionowy przyrost liczby pasażerów w ciągu roku. W 2013 r. było ich 2,4 mln, w roku 2014 - 3,6 mln, w roku 2015 – 5,2 mln, w roku 2016 - 7,3 mln, zaś w roku 2017 - 9,38. Tym samym w ciągu 5 lat (od 2013 r.) wzrost liczby pasażerów KD wyniósł ponad 480 proc. W tym samym czasie Koleje Wielkopolskie odnotowały wzrost na poziomie ok. 50 proc., WKD czy warszawska SKM o kilkanaście procent, zaś w przypadku Kolei Śląskich czy Kolei Mazowieckich w grę wchodzi zerowy wzrost lub wręcz spadki liczby pasażerów w porównaniu z rokiem 2013.

Przedstawiciele KD podkreślają, że tak dobry wynik w roku 2018 udało się osiągnąć mimo tego iż w tym czasie spółka uruchomiło nowe przewozy tylko na jednej linii (do Kłodzka i Międzylesia), gdzie częściowo zastąpiła pociągi POLREGIO. Poza tym KD uruchomiły nowe sezonowe połączenia do Adrspachu (Skalnego Miasta). Wraz z nowym rozkładem KD uruchomiły codzienne połączenia do Kamiennej Góry i Lubawki, zaś plany na rok 2019 zakładają uruchomienie (po zakończonych pracach torowych) codziennych połączeń z Legnicy do Lubina oraz z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna. W następnych latach KD obsługiwać będzie także planowane do reaktywacji linie do Jelcza przez Wrocław Wojnów , do Świdnicy przez Sobótkę (i dalej do Jedliny Zdroju) oraz z Dzierżoniowa do Bielawy.

Czytaj: Samorządowi przewoźnicy kolejowi są bez sensu - mówi prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski

- Wspólna praca organizatora i przewoźnika czyli samorządu wojewódzkiego oraz pracowników Kolei Dolnośląskich daje efekty i pokazuje że możliwe jest wyrwanie pasażerów zza kierownicy samochodu przy zachowaniu ekonomiczności kolei i dobrego gospodarowania środkami publicznymi – komentuje Piotr Rachwalski - prezes Kolei Dolnośląskich.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.