Wyższa dopłata skutecznie wesprze przewozy autobusowe?

Program mający znacząco ograniczyć wykluczenie komunikacyjne przede wszystkim w gminach i powiatach oddalonych od dużych ośrodków miejskich, wpłynął na poprawę sytuacji w niewielkim stopniu. (Fot. wikipedia.org/Kudak/GNU FDL))
Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało, że dopłata do wozokilometra w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych (FRPA) zostanie podwyższona o 2 zł do końca roku – zarówno dla umów już realizowanych, jak i tych, które dopiero będą zawarte. Zapytaliśmy ekspertów od transportu publicznego i stronę samorządową, czy spowoduje to znaczące zwiększenie zainteresowanie środkami z tego funduszu.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Zapis o wzroście kwoty dopłaty w ramach FRPA znalazł się w przyjętym przez rząd 28 kwietnia 2020 r. projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw, dotyczących działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
- Wprowadzone rozwiązanie pomoże nielicznym – twierdzi dr Michał Wolański z SGH. A Bartosz Jakubowski z Klubu Jagiellońskiego wątpi, czy po owe środki sięgnie więcej JST: Możliwe, że po prostu te samorządy, które do tej pory już skorzystały, będą w stanie utrzymać z tych pieniędzy linie już wcześniej uruchomione ze środków FRPA – uważa.
- Innego zdania jest jednak np. starosta kłobucki Henryk Kiepura, dla którego wyższa o 2 zł dopłata to już różnica mogąca zachęcić więcej samorządów do podjęcia ryzyka.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE3
-
warunki wstępne :
2020-05-23 12:55:33
nie zgadzam się z poglądem, że za organizację ptz powinien odpowiadać samorząd powiatowy - z prostej zwykłej i logicznej przyczyny : jedynie duży obszar komunikacyjny może zagwarantować przewożnikowi opłacalność jego działalności i to z zasady bez żadnych dopłat samorządowych , czy rządowych , a tak... rozwiń
-
"POROZUMIENIE" - won !
2020-05-23 12:03:25
dlaczego nie pomogła nawet "Piątka Kaczyńskiego " w tym zakresie ? - czyżby Kaczyński mógłby przegrać z Gowinem ? a tym samym sprawiedliwość społeczna i elementarna solidarność , niestety przegrać z neoliberalnym , bezlitosnym kapitalizmem - tak to widzę.
-
temat tabu ?
2020-05-23 11:53:13
cieszy mnie fakt, że eksperci zaczynają nieśmiało "zauważać" iż problem nie tkwi w wysokości stawki dopłaty do wozokilometra - Panowie nie lękajcie się, wszak wszyscy gwarantują wolność słowa , a przecież każdy średnio "główkujący" człowiek powyżej 15 roku życia doskonale rozumi... rozwiń