Partner portalu

Z transportem publicznym tak źle jeszcze nie było. Pasażerów ubywa, koszty rosną

Mija drugi rok pandemii COVID-19. Kryzysowa sytuacja mocno daje się we znaki operatorom i zarządcom komunikacji miejskiej. O podsumowanie ostatnich 12 miesięcy pod kątem pracy transportu publicznego poprosiliśmy dyrektorów zarządów transportu miejskiego.
  • - Komunikacja miejska nie działa w próżni. Wydaje się oczywiste, że wszystkie podwyżki, zwłaszcza składników niezależnych od operatorów lub miasta, powodują wzrost kosztów usług komunikacji miejskiej - mówi Bogusław Prokop, dyrektor Zarządu Białostockiej Komunikacji Miejskiej.
  • Jak mówi dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego Małgorzata Gutowska, poziom sprzedaży biletów w porównaniu do początku pandemii jest coraz większy, ale pasażerów wciąż notuje się mniej niż przed czasami COVID-19.
  • - Szacujemy, że w 2021 roku wpływy ze sprzedaży biletów, opłat dodatkowych i dofinansowania gmin (na podstawie zawartych porozumień) pokryją ok. 24 proc. wydatków na zakup usług przewozowych, podczas gdy w 2019 było to 38 proc. - wylicza Katarzyna Strzegowska, dyrektor ZTM w Warszawie.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE9

  • to jest haniebne ! 2022-01-07 14:43:21
    Do to jest żałosne !: nasze WŁADZE POWINNY ZAPOZNAĆ SIĘ Z ROZP. NR. 1370/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO i RADY , A także powinny zapoznać się z sensacyjnym przebiegiem legislacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 roku , poczynając od jej projektowania, poprzez decyzję Rady Ministró...w na posiedzeniu 2.02. 2010r - pracę specjalnie powołanej podkomisji nadzwyczajnej Sejmowej Komisji Infrastruktury - pierwszej ustawy sejmowej (PO+PSL) sprzecznej z przedłożeniem rządowym czyli z możliwością przyznawania prawa wyłącznego, wbrew własnemu rządowi - uchwała Senatu przywracająca decyzje RM, niestety Sejm ostatecznie przyjął wersję rządową , a prezydent podpisał - głównie tym sposobem plus gimbusy szkolne, regionalny drogowy publiczny transport zbiorowy w Polsce został zniszczony.  rozwiń
  • to jest żałosne ! 2022-01-07 14:21:28
    "CAŁĄ MĄDROŚĆ" zawarto w art. 1 ust. 1 zdanie 2 rozporządzenia nr 1370/2007 zgodnie z którym prawo wyłączne może być przyznawane w zamian za realizację zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych jako alternatywa dla przyznawania przewożnikom rekompensat - co oznacza że organizator, ...np. polskie samorządy zamiast wydawać pieniądze, mogłyby przyznawać przewożnikom prawo wyłączne na określone przewozy transportem zbiorowym, nie byłoby podbierania klientów i ściągania "śmietanki finansowej" przez "busiarzy" kursujących tylko na najlepszych liniach, więc byłyby zachowane podstawowe warunki na opłacalność i samofinansowanie regionalnego drogowego publicznego transportu zbiorowego - niestety ale wynikający z art. 20 naszej krajowej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym brak możliwości przyznawania operatorowi prawa wyłącznego nie można uznać za naruszenia rozp. nr 1370/2007- gdyż o tym decyduje nasze suwerenne państwo.  rozwiń
  • Witold Potęga 2022-01-04 11:36:03
    Trzeba jak najszybciej, w przypadku braku środków, ograniczać budowę dróg, przekazując środki na transport zbiorowy, obsługujący wszystkich mieszkańców Polski. Najpierw zmusiliśmy ludzi do kupowania samochodów, a teraz posiadacze samochodów domagają się dróg i solidarnie trujemy się. Zapętliło się z... powodu podporządkowania polityki pieniądzom.  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!