Zainteresowanie funduszem autobusowym wzrasta, bo gminy biednieją?

Na 45 tys. sołectw w Polsce 26 proc. - czyli ponad 10 tys. - nie jest skomunikowanych transportem publicznym (fot. www.powiatwodzislawski.pl/Wojciech Świerkosz/zdjęcie ilustracyjne)
Dostępność publicznego transportu zbiorowego się zwiększa m.in. dzięki funkcjonowaniu Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Niestety - jak wynika z dyskusji podczas ostatniego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym - nadal większość sołectw jest pozbawiona komunikacji publicznej, a przynajmniej część połączeń dofinansowanych z rządowego funduszu niekoniecznie spełnia swoją rolę.
- Im większy udział rolnictwa tradycyjnego w danej gminie, tym mniejsza wielofunkcyjność, a więc i dostęp do publicznego transportu zbiorowego - wynika z badań przeprowadzonych przez specjalny zespół z Instytutu Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk.
- - Widzimy pogarszający się rynek przewozów pozamiejskich autobusowych, ale myślę, że funkcjonowanie Funduszu rozwoju przewozów autobusowych ma na tym polu wiele do zrobienia. A z roku na rok jest coraz większe zainteresowanie środkami z tego funduszu - wskazała Renata Rychter z Ministerstwa Infrastruktury.
- Prof. Monika Stanne zwróciła uwagę, że zainteresowanie funduszem wzrasta, ponieważ…gminy ubożeją. - Potrzebują środków finansowych, więc zaczynają korzystać z funduszy, które nie do końca są dla nich atrakcyjnymi rozwiązaniami. Są coraz biedniejsze, bo coraz więcej zadań muszą wykonywać i szukają możliwości wsparcia.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.