PARTNER PORTALU
  • BGK

Zakręcą kurek mieszkańcom sosnowieckiego domu?

  • e-sosnowiec.pl (Teresa Szczepanek)    19 lutego 2013 - 09:44
Zakręcą kurek mieszkańcom sosnowieckiego domu?

Mieszkańcy z ulicy Lipowej 24 w Sosnowcu mogą zostać bez dopływu wody do mieszkań. Jeżeli nie dojdzie do porozumienia pomiędzy właścicielem posesji a jej dostawcą, po 27 lutym Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji zakręci przysłowiowy kurek.




- Mamy już dosyć niepewnego jutra. Najpierw przy poprzednim właścicielu mieliśmy kłopoty z dostawą gazu. Teraz chodzi o wodę. Za kilka dni może jej nie być w naszych mieszkaniach. Regularnie płacimy czynsz, sami sprzątamy klatki schodowe, odśnieżamy, a w zamian za to właściciel nie chce podpisać z wodociągami umowy na dostawę wody - mówią mieszkańcy z Lipowej, którzy przyszli na spotkanie zorganizowane przez wiceprezydenta Arkadiusza Chęcińskiego po to, by wypracować kompromis.

Sytuacja jest o tyle absurdalna, że właściciel nieruchomości ma obowiązek dostarczania mediów lokatorom. Ale Leszek Jargan i Andrzej Szklorz, którzy nabyli budynek przy Lipowej 24 od spółdzielni Sokolnia razem z lokatorami ponad rok temu, nic w tym kierunku nie robią. Umowy z RPWiK nie podpisali i nie życzą sobie, by wodociągi wodę dostarczały.

Dlaczego? Na to pytanie Artur Frydrych, zastępca dyrektora firmy Administrator, która jest właścicielem nieruchomości, odpowiedzieć nie potrafił. Mimo że przybył na zorganizowane spotkanie, nie udzielał wyjaśnień. Stwierdził, że nie jest przygotowany, nie ma dostatecznych informacji i nie może wypowiadać się w imieniu decydentów, którzy wyjechali i będą w Sosnowcu 25 lutego, czyli na dwa dni przed terminem, kiedy sosnowieckie wodociągi w świetle prawa zmuszone będą odciąć dopływ wody.

- Lokal mieszkalny musi mieć dostęp do mediów. Dotychczas nie wpłynął do nas wniosek o zawarcie umowy na dostarczanie wody. Tak podbramkowej sytuacji z takim zaciętym właścicielem jeszcze nie było. Odmówiono nam nawet przyjęcia faktury za dostawę wody, mimo że została opłacona przez lokatorów. To, że administrator nie chce jej nawet zarejestrować, jest dla mnie niepojęte - mówi Magdalena Pochwalska, prezes RPWiK, które do tej pory starało się pomóc mieszkańcom.

- Więcej w tej sprawie zrobić nie możemy. Musimy mieć podpisaną umowę. Zawrzeć może ją z nami tylko właściciel lub zarządca nieruchomości. Zarządcy nie ma ustanowionego, właściciel odmawia. W dodatku nie wyjaśnia dlaczego, tylko najnormalniej utrudnia lokatorom życie. To patowa sytuacja. 27 lutego nie będziemy mogli postąpić inaczej, jak tylko przerwać dopływ wody - wyjaśnia prezes Pochwalska.

Na pytanie wiceprezydenta Chęcińskiego o to, jaka jest możliwość dojścia do porozumienia, odpowiedź za strony spółki administrującej budynkiem przy ulicy Lipowej nie padła. - Nie jesteśmy osobami decyzyjnymi w spółce - mówił Artur Frydrych, który wprawdzie przyznał, że bez wody w mieszkaniu żyć by nie chciał, jednak nie miał pojęcia jak problem rozwiązać. Jak powinien wyglądać model zaopatrywania w wodę zgodnie z przepisami dotyczącymi wielolokalowego budynku też nie wiedział. - Czas kończyć chyba to spotkanie. Nie będę dłużej rozmawiał, nic nie wiem - mówił zdenerwowany podejmowanymi próbami znalezienia wyjścia z sytuacji. - Nie spodziewałem się spotkania w tak szerokim gronie, nie jestem kompetentny do udzielania informacji - stwierdził.

Nie chcąc zostawić lokatorów bez wody, w dodatku gotowych ponosić opłaty, Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji zaproponowało zawarcie ugody, w myśl której wskazano by płatnika zbiorowego, którym byliby mieszkańcy. - W ten sposób w spółce będą mieli pewność, że ani złotówka nie obciąży właściciela nieruchomości - wyjaśnia Magdalena Pochwalska. Artur Frydrych zobowiązał się przedstawić właścicielowi budynku tę propozycję.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
Ze względu na ciszę wyborczą komentowanie zostało wyłączone.

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.