PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Zimą ważny numer a nie czystość autobusu

  • AW    7 lutego 2012 - 15:30
Zimą ważny numer a nie czystość autobusu

Mrozy dają się we znaki pasażerom komunikacji miejskiej, nie tylko dlatego, że spóźnienia zwykle bywają większe. Przy ujemnych temperaturach autobusy są, delikatnie mówiąc, mniej czyste.




Standardowo codziennie po zakończeniu kursowania każdy autobus powinien zostać umyty - informuje stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego. Myta jest karoseria pojazdu oraz wnętrze (podłoga, szyby). Podczas kontroli okresowej lub na podstawie sygnałów od pasażerów, nadzór ruchu ZTM sprawdza, czystość karoserii, podłogi, uszczelek w otwartych oknach. W przypadku wystąpienia uchybień na przewoźnika nakładane są kary finansowe.

Jednak w okresie mrozów przewoźnicy nie myją autobusów i nie są za to karani.

- Autobusy nie są myte przy ujemnych temperaturach. Dzieje się tak, gdyż w większości z nich zamarzłaby np. pneumatyka i nie mogłyby wyjechać na trasę. Po wyjechaniu z myjni większość autobusów parkuje na niezadaszonym parkingu.Decyzję o myciu pojazdów przewoźnik podejmuje na podstawie prognozy pogody przesyłanej przez ZTM. Jeśli w ciągu 2-3 dni zapowiadane są temperatury ujemne, wówczas przewoźnik stara się wszystkie autobusy dokładniej umyć - wyjaśnia Paweł Olek z zespołu prasowego ZMT.

Niezależnie od skali mrozów, kierowcy autobusów zobowiązani są do regularnego przecierania przycisków otwierania/zamykania drzwi, szyb przy tablicach bocznych z numerem i trasą linii oraz numer taborowy. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.