ZTM Warszawa zlikwidował sprzedaż biletów u kierowcy

Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego już w połowie grudnia informował o planowanych zmianach w sprzedaży biletów. Urzędnicy przypominali wówczas, że kierowcy sprzedają jedynie bilety jednorazowe przesiadkowe.
"Chcemy przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo odejść od tej sprzedaży. W tej chwili mamy tak rozbudowaną sieć sprzedaży biletów, że absolutnie nie ma żadnego problemu z dostępem do biletów komunikacji miejskiej" - oznajmił na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor pionu handlowego w ZTM-ie Monika Obrębska.
ZTM przypomina, że bilety można kupować m.in. w 21 Punktach Obsługi Pasażerów, w prawie 1,5 tys. kiosków, blisko 720 biletomatach stacjonarnych i w około 1,9 tys. biletomatach w pojazdach komunikacji miejskiej. Bilety można także kupić przez internet. Zarząd informuje, że sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy to tylko pomocniczy kanał dystrybucji - stanowiący zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów.
Urzędnicy podkreślali, że kierowcy mają się koncentrować na prowadzeniu pojazdów, a nie na sprzedaży biletów, co ma wpłynąć pozytywnie na bezpieczeństwo podróżnych. Ma się też poprawić osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie będą musieli już przewozić biletów ani pieniędzy za sprzedane "kartoniki".
Czytaj także: Komunikacyjna rewolucja w Konstancinie-Jeziornie staje się faktem
ZTM prowadzi kampanię informacyjną o wprowadzanych zmianach. Wywieszone zostały plakaty w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na terenie poszczególnych dzielnic.
Nowy rok przyniósł także zmiany wizualne, ponieważ na ulice wyruszyły już pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego, który został wybrany w konkursie. Jest to wpisana w okręg litera "t" nawiązująca stylistyką do postaci warszawskiej Syrenki. Nowy symbol ma być wspólny dla wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej.
Nowe, unifikujące logo będzie wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R.
Czy Polaków będzie stać na mieszkania? Zobacz najnowszą debatę
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.