Zyskają turyści i mieszkańcy Podkarpacia. Trzy kolejowe inwestycje coraz bliżej

- Dotacja pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego. Ponad 32 mln zł ma kosztować przygotowanie dokumentacji projektowej.
- Dwie z nich dotyczą rewitalizacji linii kolejowej Jasło-Nowy Zagórz (linia nr 108) i Nowy Zagórz-Łupków (linia 107), a trzecia - budowy łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie.
- Samorządowcy oraz przedstawiciele PKP liczą, że po realizacji tych inwestycji skróci się podróż w Bieszczady, poprawi się też bezpieczeństwo.
Jak powiedział podczas uroczystości wicemarszałek województwa Piotr Pilch, kwota dofinansowania z budżetu UE to 22 mln zł. - Cieszę się, że przystępujemy do tego etapu, który obejmuje na początku opracowanie dokumentacji technicznej. Tak to się zaczyna - mówił. Dodał, że w efekcie powstaną inwestycje, które będą służyć nie tylko Bieszczadom, ale całemu Podkarpaciu.
Pilch zaznaczył, że rozwój kolei jest priorytetem dla zarządu województwa. Powiedział, że po realizacji tych inwestycji skróci się podróż w Bieszczady oraz poprawi się bezpieczeństwo nie tylko na torach, ale także na przejazdach kolejowo-drogowych.
Mateusz Wanat z PKP PLK podkreślił, że szacunkowa wartość tych trzech inwestycji wyniesie ponad 700 mln zł. Ostateczna wartość będzie znana po przygotowaniu dokumentacji oraz przetargu na wybór wykonawcy. - To kolejne inwestycje realizowane na Podkarpaciu; region ten staje się wielkim placem budowy - zauważył.
Czytaj więcej: Bełchatów chce Kleszczowa. Radni jednogłośni
Obecny na uroczystości szef sejmowej komisji infrastruktury poseł PiS Bogdan Rzońca mówił, że nowe inwestycje będą miały wpływ na poprawę ruchu turystycznego w Bieszczadach. Dodał, że wszystkie inwestycje, które zostaną zrealizowane, będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. - To ważne, bo dzięki temu również turyści, którzy mają np. problemy z poruszaniem się, będą mogli przyjechać w Bieszczady - podkreślił.
Rewitalizacja tras Jasło-Nowy Zagórz i Nowy Zagórz-Łupków zapewni sprawniejsze podróże w Bieszczady. Ważnym elementem prac będzie przebudowa stacji i przystanków. Oprócz torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą też przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.
Dokumentacja projektowa zostanie również przygotowana dla łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie. Nowe tory połączą linie kolejowe Rzeszów-Jasło (nr 106) i Stróże-Krościenko (nr 108). Łącznica umożliwi bezpośrednią jazdę pociągów i krótszy czas podróży z Rzeszowa do Krosna i w Bieszczady.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.