PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

220 mln zł na poprawę dostępności kolei w Łódzkiem

  • AKC    26 lutego 2020 - 16:43
220 mln zł na poprawę dostępności kolei w Łódzkiem
Inwestycja pochłonie prawie 220 mln zł (fot. PKP PLK)

W Zgierzu PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują trzeci peron oraz nowe przejście podziemne. W Łodzi Żabieńcu będą wygodniejsze perony i tunel dla pieszych. Zakładane efekty inwestycji to krótsze podróże w Łódzkim Węźle Kolejowym i lepszy dojazd do linii Warszawa - Poznań. Modernizacja zapewni również wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.




  • W ramach przebudowy odcinka Łódź Kaliska - Zgierz modernizowane są dwie stacje.
  • Mieszkańcy Zgierza zyskają wygodne połączenia w kierunku Łodzi, Kutna i Łowicza.
  • Projekt za ok. 220 mln zł finansowany jest z własnego budżetu.

W lutym na stacji Łódź Żabieniec rozpoczęły się prace przy przebudowie peronów. Roboty obejmują również wymianę torów i sieci trakcyjnej. W pierwszym etapie wykonawca demontuje szyny i podkłady oraz sieć trakcyjną po zachodniej stronie stacji (od ul. Lipce Reymontowskie). Pomimo prac, zachowane jest dla podróżnych zwężone przejście podziemne. Latem prace przeniosą się na drugą stronę stacji.

Na stacji Łódź Żabieniec będą dwa nowe, wyższe perony wyposażone w wygodne ławki i wiaty, antypoślizgową nawierzchnię, jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Przejście podziemne zostanie gruntownie odnowione. Będą dwie windy, które umożliwią wygodny dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Dodatkowym peron i przejście podziemne

Mieszkańcy Zgierza zyskają wygodne połączenia w kierunku Łodzi, Kutna i Łowicza m.in. z nowego peronu. Budowę tego obiektu wykonawca rozpoczął w lutym. Równocześnie dla pieszych powstanie przejście podziemne w miejscu przejścia w poziomie szyn. Będą w nim cztery windy, co zapewni wygodny dostęp do peronów. W zachodniej części stacji (od ul. Twardej) pracownicy demontują stare tory i sieć trakcyjną. Prace obejmują część peronu nr 2.

Czytaj też: Bilety komunikacji miejskiej w Szczecinie honorowane w pociągach Polregio do końca 2020 r.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego przyniesie modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych. Będą doposażone w automatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową oraz lepsze oświetlenie (przejazd na ul. Owsianej w Łodzi). Nowoczesne urządzenia przejazdowe zyskają kierowcy na skrzyżowaniach dróg z torami na ul. Liściastej w Łodzi oraz na ulicach: Twardej, Sosnowej i Okulickiego w Zgierzu.

W ramach zadania przebudowane zostaną wiadukty kolejowe w Zgierzu: na ul. Długiej i ul. Łódzkiej. Wyższe i szersze wiadukty zapewnią bezpieczne przejście pieszym i sprawny ruch drogowy. Będą nowe, szersze chodniki. Na czas prac niezbędna jest zmiana w ruchu drogowym na ul. Łódzkiej. Informacje o zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem przekazują PLK wspólnie z zarządcą drogi.

Czytaj też: Kąty Wrocławskie dofinansują połączenia Kolei Dolnośląskich

Dzięki inwestycji PLK poprawią się warunki przewozu towarów. Zapewni to przebudowany układ torowy na stacjach Łódź Żabieniec i Zgierz oraz nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym. Po modernizacji pociągi pasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska - Zgierz przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Inwestycja obejmuje m.in. 5 peronów, 25 km torów, 48 rozjazdów, 3 mosty, 3 wiadukty. Zadanie zostanie zrealizowane do 2022 roku. Wartość to ponad 219 mln zł netto. Inwestycja finansowana ze środków budżetowych.

Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna

W ramach prac na linii Łódź Kaliska - Zgierz - Kutno zostaną wykonane również prace na odcinkach Zgierz - Ozorków, Ozorków - Łęczyca oraz Łęczyca - Kutno.

W pierwszej kolejności realizowana jest przebudowa odcinka Łódź Kaliska - Zgierz. W następnej fazie, pod koniec 2020 roku, rozpoczną się roboty równolegle na dwóch odcinkach Zgierz - Ozorków i Ozorków - Łęczyca.

Ostatnim etapem będzie przebudowa odcinka Łęczyca - Kutno. Trasa Łódź Kaliska - Kutno ma być przebudowana do końca 2023 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • #ja, 2020-02-27 08:40:32

    A co z koleją szybkich prędkości która ma "zaorać" łódź i łódzkie? Słabo coś na ten temat, najlepiej gdyby zniknęła z mapy - tak nas nienawidzą?

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.